Încep testele de aptitudini în peste 200 de şcoli din ţară
La evaluările-pilot participă câte 86 de şcoli pentru clasele a II-a şi a VI-a, respectiv 136 de şcoli pentru clasa a IV-a. Din 2014 vor fi evaluări în toate şcolile din ţară.
09 Mai 2013, 20:34
Elevi de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a din peste 200 de şcoli din ţară susţin de joi aşa-numitele evaluări-pilot, teste prin care specialiştii urmăresc identificarea din timp a problemelor din învăţământ, pentru a evita rezultatele proaste la evaluările naţionale.
La evaluările-pilot participă câte 86 de şcoli pentru clasele a II-a şi a VI-a, respectiv 136 de şcoli pentru clasa a IV-a.
Potrivit oficialilor ministerului educaţiei, activitatea de pilotare vizează instrumentele de evaluare, procedurile de organizare a acestor evaluări, şi nu măsuri punitive.
Testele de la clasa a II-a conţin două secţiuni: prima vizează competenţele de receptare, producerea mesajelor, în timp ce a doua abordează competenţe de matematică.
Rezultatele obţinute la evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea lor în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor, tutorilor legali, asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
Din 2014 vor fi evaluări în toate şcolile din ţară
Evaluarea elevilor la clasa a IV-a va include următoarele discipline: limba română, limba maternă - pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale - şi matematică.
Evaluarea nu se finalizează printr-o notă sau printr-un calificativ sumativ.
Rezultatele acestora contribuie la realizarea unui scor mediu naţional al performanţelor elevilor pe competenţele fundamentale.
Ele vor fi utilizate în realizarea unor studii şi cercetări de diagnoză a sistemului de învăţământ primar de către ministerul de resort.
Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a are ca scop optimizarea învăţării, elaborarea - acolo unde este cazul - a planurilor individualizate de învăţare şi preorientarea şcolară către un anumit tip de liceu.
Testele conţin două secţiuni corespunzătoare probelor transdisciplinare: limbă şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe.
Ministrul educaţiei, Remus Pricopie, a anunţat la sfârşitul lunii trecute că astfel de evaluări vor fi organizate începând cu anul viitor în toate şcolile din România.