Modernizarea tronsonului feroviar Brașov – Sighișoara de pe coridorul european Curtici – București începe luna viitoare iar durata lucrărilor este de 4 ani. Între Brașov și Sighișoara se reabilitează linia de tren pe două loturi cu o lungime totală de aproape 90 de km. și o valoare a investiției de aprox. 600 milioane euro, finanțare europeană nerambursabilă. Însă pentru lotul de mijloc, adică secțiunea Apața – Cața cu o lungime de 30 de kilometri și aprox. 500 milioane de euro, contractul este în contestație cu termen de judecată la Curtea de Apel București spre sfârșitul lunii mai.
Din 15 mai, pe șantier vor lucra 1000 de oameni cu peste 100 de utilaje iar viteza trenurilor de călători va crește de la o medie de 70 km/h la 160 km/h pe 95 % din traseu, a anunțat, la RRA, directorul general CFR Infrastructură, Ioan Pintea : ,,Ca timp de călătorie, va fi foarte, foarte mult redus la trenurile de pasageri care nu au opriri, în prezent de la 102 minute, cât face trenul, va fi redus la 47 de minute, adică sub jumătate, iar trenurile regionale de pasageri, trenuri care au mai multe opriri, de la 141 de minute timpul va fi redus la 79 de minute. Tehnologia pe care o adoptă constructorul este una destul de performantă. Oricum, în perioada de vârf, vor fi mobilizaţi între 700 şi o mie de persoane pe întreg şantierul.”- Ioan Pintea.
Pe cel mai important coridor feroviar din țară se desfășoară lucrări de modernizare și pe tronsoanele dintre Sighișoara, Simeria și Arad. Coridorul 4 feroviar Curtici – Brașov este singurul proiect major din țară pe care se lucrează cu fonduri europene iar după finalizare trenurile de călători vor atinge viteza maximă de 160 de km/h în timp ce, pentru garniturile de marfă viteza maximă va fi 120 km/h.