Încă un pas pentru reducerea birocraţiei
Ministerele şi instituţiile subordonate au termen până la sfârşitul anului să încarce pe o platformă online toate informaţiile necesare pentru obţinerea serviciilor publice.
Articol de Mihaela Enache, 05 Octombrie 2016, 10:49
Punctul de Contact Unic Electronic este disponibil pe platforma "edirect.e-guvernare.ro", unde au fost deja încărcate o serie de formulare din mai multe domenii - cadastru, taxe şi impozite, înregistrări de firme sau pescuit sportiv.
Cei interesaţi pot căuta servicii pe domenii de activitate, pe profesii reglementate, dintr-o anumită zona geografică, respectiv destinate unei persoane fizice sau juridice, informaţii cu privire la toate procedurile de obţinere a unui anumit serviciu: documentele necesare, timpul de soluţionare, formularele, precum şi actele normative care reglementează procedura.
Guvernul a anunţat că anumite ministere au demarat şi proceduri care să permită transmiterea de documente şi solicitări online, astfel încât să nu mai fie nevoie de deplasarea la ghişeu pentru depunerea lor. Cu ajutorul Punctului de contact Unic Electronic nu va mai exista nici riscul ca cetăţenii să meargă la biroul unei instituţii publice unde să descopere că mai trebuia adus un document.
În perioada următoare, pe măsură ce vor fi încărcate informaţiile, utilizatorii vor putea să îşi exprime parerea cu privire la cum funcţionează platforma "edirect.e-guvernare.ro", astfel încât aceasta să se adapteze nevoilor de interacţiune ale cetăţenilor cu administraţia publică.