Încă o secţiune a Magistralei 5 de metrou a fost construită
Galeriile secțiunii de metrou Academia Militară – Râul Doamnei au fost finalizate, iar lucrările pentru secțiunea Academia Militară – Eroilor 2 încep în luna martie.
Articol de Alex Lancuzov, 05 Februarie 2015, 16:10
Constructorii secțiunii de metrou Academia Militară – Râul Doamnei de pe Magistrala V au încheiat lucrările la structura galeriilor și au început demontarea celor două utilaje de foraj TBM (Tunnel Borring Machine) care revin în stația Academia Militară pentru forajul tunelurilor spre noua stație Eroilor 2.
Cele două "cârtițe" Filofteia și Varvara - botezate astfel după cele două sfinte protectoare ale minerilor - au avansat în medie cu cca. 15 metri pe zi, dar recordul este de 40 de metri precizează inginerul Mihai Divlan responsabilul tehnic din partea liderului de proiect.
Freza unui singur utilaj cântărește 60 de tone, în timp ce tot trenul cu o lungime de peste 100 de metri ajunge și la o greutate de cca. 1000 de tone, costul total al instalației fiind de 15 milioane de euro.
Structurile de rezistență ale celor 9 stații plus depoul – stație de la Râul Doamnei sunt într-un stadiu avansat de execuție, șase stații având structura aproape gata.
În următoarea etapă vor începe lucrările pentru montarea șinelor și a instalațiilor electrice însă până în acest moment Metrorex nu a stabilit câștigătorul licitației de peste 250 de milioane de euro.
"Secțiunea Academia Militară – Râul Doamnei ar fi fost gata astăzi dacă nu interveneau probleme neprevăzute cum ar fi relocarea de rețele și utilități care nu figurau în planurile inițiale" mai spune inginerul Mihai Divlan.
Punerea în funcțiune a liniei de metrou din cartierul Drumul Taberei fiind estimată pentru sfârșitul anului viitor.
Cele două galerii paralele se află sub apă
Cele două galerii paralele, practic scufundate în pânza de apă freatică, sunt realizate din bolțari – piese prefabricate din beton cu o grosime de 30 cm. - care se montează în interiorul inelului de protecție al frezei.
Un inel complet are șase bolțari cântărește 24 de tone, are un diametru interior de 5,7 metri iar îmbinarea pieselor se face cu ajutorul unor rosturi speciale.
Pentru etanșare se injectează și o soluție specială un amestec din bentonită, ciment și silicat care conferă o rezistență sporită mai ales că adâncimea ajunge și la minus 22 metri pentru stația Academia Militară.
Deși cârtițele Filofteia și Varvara au fost coborâte în subteran în noiembrie 2012 din cauza lipsei de finanțare lucrările de foraj au început după aproape un an între timp Comisia Europeană aprobând finanțarea cu peste 400 de milioane de euro.
Pe șantierul secțiunii de metrou Academia Militară – Râul Doamnei lucrează peste 800 de persoane, linia de metrou din cartierul bucureștean Drumul Taberei fiind cel mai costisitor obiectiv de infrastructură în execuție din România (peste 1 miliard de euro).