În 2018 s-au primit 600 reclamaţii privind transportul rutier de persoane
Au fost controlaţi 102 operatori economici autorizaţi în acest domeniu - a explicat, astăzi, în Comisia de Transporturi a Camerei Deputaţilor, preşedintele autorităţii, Paul Anghel
Articol de Radiojurnal, 16 Aprilie 2019, 18:35
Autoritatea pentru Protecţia Consumatorului a primit anul trecut aproape 600 de reclamaţii privind transportul rutier de persoane, iar cele mai multe sesizări au vizat condiţiile de călătorie din microbuze şi autocare.
Au fost controlaţi 102 operatori economici autorizaţi în acest domeniu - a explicat, astăzi, în Comisia de Transporturi a Camerei Deputaţilor, preşedintele autorităţii, Paul Anghel.
Paul Anghel: Curse care nu respectau orele de plecare, în traseu în efectuarea curselor pe trasee unde există licenţe sau nerespectarea traseelor. În unele situaţii, comportamente inadecvate ale conducătorilor auto în raport cu consumatorii; condiţii de transport insalubre sau mizere. Refuzul eliberării abonamentului lunar de firmele de transport particulare, modificarea plăţilor abonamentului fără informare prealabilă, refuzul transportului gratuit pentru persoanele cu dizabilităţi, nerespectarea numărului de locuri, supraîncărcarea, şi aici mai ales în perioadele estivale sau în perioadele cu /.../ mare în anumite zone turistice.
Prezent la dezbaterea din parlament, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a susţinut că liberalizarea transportului rutier de persoane este în interesul clienţilor şi ar aduce servicii mai bune pe piaţă.
Bogdan Chiriţoiu: Dacă apare un operator care are experienţă pe alt traseu, să spunem, chiar dacă acela poate să ofere servicii mai bune călătorilor, nu ştiu, mai bune, sau mai ieftine, sau cum or fi, nu îl lăsăm noi, statul, nu îl lăsăm pe ăla mai bun să intre. Vrem să îi condamnăm pe cetăţeni să funcţioneze cu operatorii existenţi. De aceea, în esenţă, e un mecanism anticoncurenţial, e o barieră la intrarea pe piaţă.