Importanţa pieţei din Emirate pentru mediul de afaceri românesc
La pavilionul României de la Expoziția Internațională din Dubai se fac ultimele pregătiri înaintea celebrării mâine de Mărțișor a Zilei Naționale a țării noastre.
Articol de Corina Negrea, 01 Martie 2022, 12:11
Realizator: Ianna Ioniţă - La pavilionul României de la Expoziția Internațională din Dubai se fac ultimele pregătiri înaintea celebrării mâine de Mărțișor a Zilei Naționale a țării noastre. Pe lângă atelierele de creat mărțișoare, de modelaj în lut şi un spectacol de dansuri și tradiții populare românești, Camerele de Comerț și Industrie ale României și respectiv Dubaiului organizează un Forum de afaceri România- Emiratele Arabe Unite. Consulul General al României la Dubai, Nicoleta Teodorovici i-a explicat trimisului nostru special Corina Negrea de ce este importantă piața din Emirate pentru mediul de afaceri românesc.
Nicoleta Teodorovici: Emiratele Arabe Unite reprezintă o destinație emergentă, cu o piață în dezvoltare în permanență. Este o bătălie uriașă pentru calitate și preț, dar nu este imposibil. Ce este foarte important este să fim consecvenți pe piață, să venim cu produse calitative și să înțelegem cum se construiește prețul pentru că evident concurăm cu Polonia, cu Bulgaria, cu Serbia, Ucraina și trebuie să înțelegem că aici prețul este foarte important, dar în același timp și calitatea. Suntem într-o țară care are un record. 200 de naţionalități, avem peste două milioane de cetățeni indieni, peste două milioane de cetățeni pakistanezi, Filipine, plus Europa, plus America. Deci piața este extraordinar de diversă. Dacă mergem în supermarket, o să vedem chiar că sunt stand-uri pe secțiuni, adică astfel încât filipinezul, românul, rusul, bulgarul să își găsească efectiv produsele lui de acasă. Practic, piața este foarte așezată. Sunt competitori care sunt de 15 ani prezenți și care se spune că nu pot fi clintiţi, dar există și varianta de ''private label'' adică produci în România, marfa este transportată în Emirate și aici se distribuie produsul cu acest nou standard de calitate și cu prețul negociat deja de cei de aici, printr-un networking foarte bine dezvoltat. Dacă noi nu avem acest marketing, chiar nu avem nicio șansă să intrăm pe piață. Deci ne trebuie și un preț bun, dar și un marketing puternic. Este o platformă de promovare economică uriașă.