Guvernul discută strategia de privatizare a CFR Marfă
Secretarul general adjunct în ministerul transporturilor Horaţiu Buzatu a arătat că investitorii vor fi acceptaţi dacă au ca obiect de activitate transportul feroviar de marfă.
Articol de Roman Muşat, 26 Septembrie 2012, 07:42
Guvernul urmează să ia în discuţie miercuri proiectul de hotărâre pentru aprobarea strategiei de privatizare a societăţii CFR-Marfă.
Potrivit documentului, dezbătut public ieri de reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor şi ai sindicatelor, privatizarea se va încheia până la sfârşitul anului, iar compania va fi vândută integral şi nu doar capitalul majoritar al acesteia ca în cazul Oltchim Râmnicu Vâlcea.
Secretarul general-adjunct în minister, Horaţiu Buzatu, a precizat că investitorii interesaţi vor fi acceptaţi doar dacă au ca obiect de activitate transportul feroviar de marfă.
"Noi suntem cât se poate de deschişi ca în perioada următoare să aducem procesul de privatizare la cele mai bune condiţii. Reprezintă obligaţia ministerului de a face privatizarea CFR-Marfă în condiţii de deplină transparenţă", a declarat Horaţiu Buzatu.
În schimb, sindicatele nu sunt de acord cu actuala formulă de privatizare a CFR-Marfă. Explicaţiile au fost oferite ieri de către liderul Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu.
"Nu vor să ne dea nici o garanţie. Noi nu suntem de acord să se vândă în prima etapă sută la sută pentru că n-avem o garanţie că se vor rezolva problemele şi nu se vor stinge aceste pierderi. Domnul Buzatu a spus clar ca în momentul semnării contractului de vânzare-cumpărare să fim de acord cu disponibilizarea a două-trei mii de salariaţi. Teama noastră este că această societate nu va ajunge pe mâna unui investitor strategic şi o va vinde trei sferturi la fier vechi, iar marea majoritate a salariaţilor se vor regăsi în şomaj", a spus Iulian Măntescu.