Guvernul a adoptat ordonanța care asigură majorarea veniturilor pentru cadrele didactice şi personalul nedidactic
Premierul Nicolae Ciucă a făcut un nou apel la profesori să renunţe la grevă şi să se întoarcă în sălile de clasă.
Articol de Petruţa Obrejan, 01 Iunie 2023, 13:20
Premierul Nicolae Ciucă a făcut astăzi un nou apel la profesori să renunţe la grevă şi să se întoarcă în sălile de clasă.
Guvernul a dat, cu puţin timp în urmă, ordonanţa de urgenţă care asigură majorarea veniturilor pentru cadrele didactice şi personalul nedidactic.
A fost prima ofertă de creştere salarială imediată, de la declanşarea grevei generale, lunea trecută.
Ordonanța de urgență adoptată de executiv schimbă radical modul de salarizare în educație, spunea premierul Nicolae Ciucă.
Potrivit proiectului, salariul personalului didactic va crește de astăzi cu 1.000 lei de brut lunar, iar cel al personalului nedidactic se va majora cu 400 de lei.
Șeful executivului mai spune că este nevoie ca dascălii și elevii să nu mai stea departe de școală, pentru că sunt peste 3 milioane de elevi care au dreptul și, totodată, nevoia de educație, iar aproximativ 300.000 de elevi se pregătesc de examenele de Evaluare Națională și Bacalaureat.
Premierul Nicolae Ciucă: Aproximativ 330.000 de oameni care, trebuie să recunoaștem, au zilnic grijă de copiii noștri, vor fi primii beneficiari ai noii grile de salarizare. Este garanția încrederii că discutăm despre un proces ireversibil, care va fi consolidat prin dialog cu întreg mediul asociativ, care va fi consolidat prin măsurile care vor fi luate la nivelul Ministerului Educației și la nivelul Guvernului, astfel încât să asigure derularea întregului proces de reformă din educație.
Premierul Nicolae Ciucă, împreună cu președintele Camerei Deputaților, Marcel Ciolacu, și ministrul educației, Ligia Deca, au început la Palatul Victoria, de foarte puțin timp, o nouă rundă de consultări cu reprezentanții sindicatelor din învățământ, precizând că sunt deschiși la dialog, însă, pe lângă salarizare, există și alte probleme în sistemul de învățământ, legate de infrastructură, calitatea actului educațional și, de ce nu, perspectivele pe care școala românească le oferă.