Google a lansat în România "Atelierul Digital"
"Atelierul Digital" este o platformă online, gratuită, pentru creşterea competenţelor digitale
Articol de Oana Bâlă, 27 Aprilie 2016, 00:50
Google a lansat în România "Atelierul Digital", o platformă online, gratuită care oferă tinerilor pregătire în domeniul marketingului digital şi în dezvoltarea afacerii cu ajutorul internetului. Totul se va face sub forma unor cursuri video gratuite pe o gamă cuprinzătoare de domenii, de la cum să-ţi construieşti prezenţa online la campanii demarketing în social media sau utilizarea mediului mobil pentru a atrage noi clienţi. Utilizatorii pot alege o anumită temă pentru care vor să se pregătească să urmeze întregul curs online. la final pot alege să dea un test şi dacă-l trec, vor primi o certificare din partea Google. Întregul curs cuprinde 89 de lecţii împărţite în 23 de teme.
Internetul este esenţial în societatea de astăzi, în contextul în care oferă oportunităţi şi mijloace de dezvoltare antrenprenorilor şi afacerilor, a afirmat directorul Google România, Dan Bulucea, şi a precizat că programul "Atelierul digital" va ajuta tinerii să obţină cunoştinţele digitale necesare în economie.
Dan Bulucea: "Este o platformă online gratuită, sunt peste 89 de filmuleţe care au fost realizate şi care adresează diverse nevoi, ce înseamnă să-ţi construieşti un biz online, cum poţi să foloseşti anumite tehnologii încât să fii prezent, cum îţi construieşti prezenţa pe mobil, ce înseamnă să ai o aplicaţie sau doar un site optimizat, ce înseamnă să fii pe hartă prezent, dacă cineva caută pe hartă, cum ştii să pui în valoare o reţea socială, în aşa fel încât să comunici cu potenţialii clienţi".
La rândul său, ministrul comunicaţiilor, Marius Bostan, consideră prioritară ridicarea nivelului de competenţă digitală şi a arătat că pentru atingerea ţintelor strategiei Agenda Digitală 2020 este necesar să se apeleze la forţa companiilor care doresc să investească în acest domeniu în parteneriat public privat.
Marius Bostan: "România în momentul de faţă nu are capacitatea birocratică, capacitatea de management necesară să facă faţă tuturor acestor provocări, întotdeauna statul va rămâne cu un pas în urma companiilor private. De aceea e foarte important acest parteneriat, de asta sunt astăzi aici şi de asta oriunde mă voi duce voi promova iniţiativele bune ale companiilor puternice, ale companiilor mici, ale start-up-urilor. Ritmul de implementare în practică a schimbărilor tehnologice este atât de rapid încât statul va rămâne oricum în urma companiilor private şi cetăţenilor cu iniţiativă".
Statisticile arată că nu s-au făcut investiţii pentru a recupera decalajele dintre România urbană şi România rurală, însă aceste decalaje nu sunt obstacole den etrecut, ci pot reprezenta o oportunitate, a declarat ambasadorul american la Bucureşti, Hans Klemm. El a vorbit şi despre potenţialul tinerilor români care studiază în număr mare la universităţile din SUA.
Hans Klemm: "Cred cu tărie, având în vedere potenţialul şi competenţele din România că investiţiile axate pe educaţie şi pe îmbunătăţirea mediului de afaceri pot uşura viaţa tinerilor antreprenori iar decalajele pot dispărea. Autorităţile române ne-au cerut de mai multe ori să ne concentrăm energia pentru a promova investiţiile americane în România. De aceea sunt foarte mândru că Google a investit aici, ultima iniţiativă fiind "Atelierul Digital".
Anul trecut, compania Google s-a angajat să ofere gratuit pregătire în domeniul digital pentru un milion de persoane din Europa, iar programul "Atelierul Digital" face parte din această iniţiativă.