Ghidul cumpărătorului auto - Episodul 2: concesionarul auto
În aşteptarea programului Rabla 2016, piaţa auto din România încearcă să găsească cele mai bune oferte pentru a atrage clienţii spre o achiziţie.
Articol de Bogdan Predescu, 07 Martie 2016, 14:36
În aşteptarea programului Rabla 2016, piaţa auto din România încearcă să găsească cele mai bune oferte pentru a atrage clienţii spre o achiziţie, fie că vorbim aici de o maşină nouă sau de o maşină rulată, în contextul unui parc auto second care începe să capete proporţii echivalente cu varietatea de modele noi apărute pe piaţă.
Noi am efectuat o nouă vizită de lucru, de această dată la Eurial Invest, acolo unde am stat de vorbă cu Angelo Cîrciumaru – Director Concesiune.
Preocuparea principală a punctelor de vânzare a autovehiculelor noi sau rulate este accea de a câştiga cât mai mulţi clienţi, iar pentru a obţine acest rezultat, produsul oferit trebuie să fie unul corect şi bine raportat la solicitarea celui care îşi doreşte o maşină.
Şi pentru că avem o piaţă auto într-o continuă evoluţie ne-am îndreptat atenţia spre profilul clientului pentru această piaţă. Referitor la cumpărătorul care se îndreaptă spre o maşină de ocazie, am identificat alături de domnul Angelo Cîrciumaru, două feluri de clienţi, cei care vin direct în reprezentanţă pentru o maşină rulată şi cei care au găsit o maşină rulată dintr-o altă sursă şi vin cu ea în reprezentanţă pentru a o verifica.
Lumea se gândeşte mult înainte de a face o achiziţie auto deoarece pe lângă oferta variată de pe piaţă există şi socoteala pe care o face fiecare legată de buget, de sursa de finanţare sau de necesitatea unei anumite dotări sau a unui anumit motor. De obicei marea majoritate a clienţilor vin în showroom să cumpere maşină nouă, însă consilierul de vânzări este cel care ştie cum poate dirija discuţia, atunci când simte posibilitatea, spre opţiunea unei maşini rulate.
Angelo Cîrciumaru – Director Concesiune Eurial Invest
Rămâne problema dealerilor auto spre ce se îndreaptă, spre oferte cât mai bune de maşini noi sau spre un parc diversificat în care să se regăsească şi propuneri interesante de maşini rulate, garantate însă de vânzător. Dacă nu serveşti toţi clienţii care intră în showroom nu ai cum să îţi acoperi toate cheltuielile şi nu ai cum să rezişti pe piaţă. Un client fericit, chiar dacă este cumpărător de maşină de ocazie, poate să îţi mai aducă şi alţi clienţi, iar aceia poate au altă putere de cumpărare şi vor achiziţiona o maşină nouă, aceasta este filisofia după care îşi conduce afacerea Directorul de Concesiune Eurial Invest – Angelo Cîrciumaru
Kilometrajul rămâne principala problemă pe piaţa auto a maşinilor rulate, iar sfatul este cât se poate de clar, automobilul trebuie verificat într-un mediu autorizat înainte de a fi achiziţionată. Nu vă grăbiţi să cumpăraţi ceva de pe internet sau din târg, fără să verificaţi maşina. Trebuie să luaţi în calcul toate cheltuielile care vă revin, inclusiv reparaţiile pe care le veţi face la o maşină rulată, mult mai repede decât la o maşină nouă aflată în garanţie.
Ofertele sunt generoase, trebuie doar să aveţi deschiderea să le căutaţi.
Angelo Cîrciumaru – Director Concesiune Eurial Invest
Analiza noastră va continua, urmând să vă mai prezentăm şi alte informații utile în vederea unei viitoare tranzacţii auto și de la alte companii specializate în acest domeniu, fie că vorbim de o maşină nouă sau de un autoturism rulat.