Ghid european pentru tinerii interesaţi de afaceri
Tinerii care vor să se lanseze în afaceri au posibilitatea de a participa la Bucureşti şi Cluj, la un program sprijinit de Uniunea Europeană prin care le este oferită consultanţă.
25 Februarie 2011, 14:48
Criza economică şi instabilitatea locurilor de muncă par să stimuleze intenţiile tinerilor de a se lansa în afaceri.
Un program încurajat de Uniunea Europeană oferă consultanţă viitorilor întreprinzători din Cluj şi Bucureşti, care află în paşi simpli cum să-şi facă primul plan de afaceri, cum să identifice oportunităţi şi pieţe, să proiecteze produse, să stabilească preţuri, sau să-şi aleagă colaboratorii.
Înfiinţarea unei afaceri şi perspectiva de a fi pe cont propriu sunt tentante pentru oricine.
În special tinerii încearcă să facă faţă în acest fel greutăţilor economice din ultimii ani.
Unul din domeniile cele mai efervescente este cel online.
Potrivit unuia dintre tinerii care au participat la cursurile pentru viitorii afacerişti, pentru a porni o afacere pe internet nu este nevoie de un capital foarte mare, singura greutate reperzentând-o rezistenţa pe piaţă.
"E foarte uşor şi accesibil pentru vârsta pe care o reprezint. Resursele nu sunt foarte mari. Acum, depinde foarte mult şi calitatea sau nivelul de la care porneşti un site.
"Fără experienţă, însă, e greu să rezişti pe piaţă. În acest sens, se fac eforturi mari din partea autorităţilor, dar şi din partea mediului de afaceri pentru ca viitorii antreprenori să înţeleagă modul în care trebuie să abordeze înfiinţarea unei afaceri. "
Antreprenorul Marius Ghenea spune că oportunitatea unei afaceri trebuie verificată foarte atent:
"Cel mai adesea problema importantă este că antreprenorii la început de drum au idei interesante, dar nu verifică suficient de mult care este oportunitatea reală de business pe care acele idei o generează.
"La fel, trebuie să verifice în ce măsură pot să lanseze şi să dezvolte o afacere cu finanţarea pe care o au la îndemână sau pe care o pot mobiliza", susţine acesta.
Nu trebuie neglijată nici experienţa, atât a celui care iniţiază afacerea, cât şi a partenerilor.
Pe lângă aceasta, printre greşelile frecvente ale tinerilor antreprenori se numără evaluarea deficitară a posibilităţilor financiare de a duce la bun sfârşit proiectul.