Gestionarea conflictelor privind discriminarea, predată în şcoli
Specialiştii apreciază însă că elevilor le-ar putea fi schimbată mai uşor optica în privinţa discriminării şi le cheamă pe cadrele didactice la cooperare.
Articol de Ciprian Sasu, 23 Mai 2013, 14:52
Discriminarea, acţiunea prin care unele persoane sunt tratate diferit sau lipsite de numite drepturi, în mod nejustificat sau pe baza unor considerente neîntemeiate, este în atenţia forurilor cu atribuţii educaţionale de la noi din ţară.
În majoritatea statelor democratice, egalitatea de tratament este în general garantată de Constituţie.
Chiar şi aşa, fenomenul este greu de combătut, mai ales în cazul adulţilor. Specialiştii apreciază însă că elevilor le-ar putea fi schimbată mai uşor optica în privinţa discriminării şi le cheamă pe cadrele didactice la cooperare.
Csaba Asztalos, preşedintele Consiliului Naţional de Combatere a Discriminării, spune că elevii pot studia gestionarea faptelor de discriminare.
"Acest principiu trebuie să intre în pregătirea lor profesională şi să fie o caracteristică a capacităţii lor pedagogice, ceea ce se poate întâmpla doar dacă încă de pe băncile facultăţii.
"De exemplu, la Modulul Pedagogic s-ar introduce o materie care are ca obiect predarea acestui principiu, respectiv, gestionarea conflictelor care au la bază probleme de discriminare. Ceea ce constatăm noi în practică este că profesorii nu recunosc faptele de discriminare, dacă le recunosc nu ştiu cum să le gestioneze", spune Csaba Asztalos.
Declaraţia a fost făcută de preşedintele Consiliului Naţional de Combatere a Discriminării, Csaba Asztalos, în cadrul Conferinţei "Soluţii educaţionale pentru combaterea rasismului şi discriminării în România", desfăşurată la Bucureşti.