Frunza, evaluată juridic
Consiliul de brand al României a decis că va păstra cu mici îmbunătăţiri aceeaşi structură a brandului turistic, un proces juridic de evaluare fiind demarat pentru a evalua originalitatea logo-ului.
Articol de Ionuţ Dragu, 02 August 2010, 21:22
Consiliul de brand al României a decis că va păstra cu mici îmbunătăţiri aceeaşi structură a brandului turistic, un proces juridic de evaluare fiind demarat pentru a evalua originalitatea logo-ului.
"Având în vedere acele elemente privind similitudinile grafice între cele două frunze, există în derulare un proces juridic de evaluare a situaţiei şi, în măsura în care va apărea un conflict definit de interese privind acestă soluţie grafică similară, Consiliul a ajuns la concluzia că va păstra cu mici îmbunătăţiri aceeaşi structură", a precizat Paul Mărăşoiu, membru al consiliului.
Paul Mărăşoiu a afirmat că în acest moment "consultantul este în contact cu creatorul şi încearcă să găsească o evaluare corectă a acestei situaţii. Vom discuta şi cu specialiştii'.
De asemenea Paul Mărăşoiu a precizat că membrii Consiliului, în urma analizelor, nu au găsit niciun viciu care să se fi strecurat în întreaga procedură.
"Fiecare etapă a procesului de cercetare de piaţă, de evaluare intermediară a soluţiei propuse de consultant s-au desfăşurat în cunoştinţă de cauză şi în concordanţă cu orice cutumă morală, deontologică", a mai precizat Paul Mărăşoiu.
Paul Mărăşoiu a adăugat că Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului nu va plăti banii asocierii TNH/TNS până ce procesul juridic nu va fi definitivat.
Brandul turistic al României, lansat pe 29 iulie în cadrul Expoziţiei Mondiale de la Shanghai sub sloganul "România - Descoperă grădina Carpaţilor" este compus din mai multe elemente.
Identitatea vizuală a brandului este susţinută de un element grafic puternic ancorat în natura şi tradiţia românească - frunza, potrivit ministerului.
În urma unor afirmaţii apărute în presa din România, potrivit cărora unele însemne grafice utilizate sunt identice cu cele ale unei companii britanice de transport, ministerul turismului a convocat Consiliul pentru coordonarea proiectului privind brandul de turism al României, pentru a lua o decizie.