Freza "Varvara" a ajuns la viitoarea staţie de metrou Orizont
Premierul Victor Ponta s-a aflat vineri pe şantierul viitoarei staţii de metrou Orizont, unde primul utilaj de foraj lucrează la galeria subterană.
Articol de Alex Lancuzov, 08 Noiembrie 2013, 16:30
Premierul Victor Ponta dă asigurări că finanţarea pentru magistralele IV, V şi VI ale metroului bucureştean va fi asigurată în continuare cu fonduri de la guvern, chiar dacă Metrorex trece din subordinea ministerului transporturilor la administraţia locală.
Şeful guvernului s-a aflat vineri pe şantierul viitoarei staţii de metrou Orizont, unde primul utilaj de foraj lucrează la galeria subterană.
Cu un avans mediu de 20 metri pe zi, cârtiţa Varvara a ajuns în vineri dimineaţă la staţia de metrou Orizont şi va porni, peste două, trei săptămâni, spre staţia Favorit, urmând ca al doilea utilaj să fie pus în funcţiune până la sfârşitul lunii.
Finanţarea celui mai mare proiect de infrastructură din Bucureşti este acum asigurată din fonduri europene şi, dacă nu mai apar alte probleme tehnice, galeriile ar trebui să fie terminate în 2015.
Însă, directorul Metrorex, Aurel Radu, nu este mulţumit de ritmul lucrărilor şi cere o mobilizare mai bună a constructorilor.
"Normal, trebuia să mai vină o echipă. Noi tot timpul am sesizat că nu se lucrează la capacitate şi chiar suntem supăraţi pe constructori.
"Dacă ritmul nu este exact conform graficelor, o să ajungem să le percepem penalităţi. Au pe şantier 800 de oameni. Ar putea să fie peste 1.000 de oameni, 1.500 chiar" a spus Aurel Radu.
Metroul bucureştean transportă zilnic peste 600.000 de călători, iar deschiderea liniei în lungime de 6 km, care va deservi 300.000 de locuitori, va fluidiza circulaţia rutieră în zona de vest a Capitalei.