Freza "Varvara" a ajuns la viitoarea staţie de metrou Favorit
Construcţia celui de-al doilea tunel între staţiile Orizont şi Favorit, va începe în jurul datei de 20 februarie.
Articol de Alex Lancuzov, 14 Februarie 2014, 16:30
Execuţia primului tunel situat pe interstaţia Orizont - Favorit, în lungime de 341 de metri, s-a încheiat vineri, informează Metrorex print-un comunicat de presă.
Utilajul de foraj TBM – Tunelling Boring Machine, botezat „Varvara” a reuşit spargerea peretelui mulat şi intrarea în staţia Favorit.
Realizarea primului tunel de pe interstaţia Orizont - Favorit a început la data de 24.01.2014 şi înaintarea a fost efectuată cu o medie aritmetică de 16,23 metri liniari pe zi, dar şi cu o viteză record de execuţie într-o singură zi de 39 metri, respectiv 26 de inele montate.
Începerea execuţiei celui de-al doilea tunel între staţia Orizont şi staţia Favorit, se va face în jurul datei de 20.02.2014.
Se estimează că în prima jumătate a anului 2015 structura staţiilor şi tunelelor va fi gata.
Urmează lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele.
Termenul preconizat pentru darea în folosinţă a tronsonului Râul Doamnei - Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016, informează Metrorex.
Acest proiect este finanţat din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operational Sectorial – “Transport”.
Cârtiţa Varvara a ajuns la începutul lunii noiembrie la staţia de metrou Orizont, după ce a a forat dinspre Academia Militară.
Metroul bucureştean transportă zilnic peste 600.000 de călători, iar deschiderea liniei în lungime de 6 km, care va deservi 300.000 de locuitori, va fluidiza circulaţia rutieră în zona de vest a Capitalei.