FOTO: Cum arată acum gara modernizată a Aradului
Lucrarile de modernizare a Statiei CFR din Arad au fost finalizate.
Articol de Ioan Suciu, 01 Septembrie 2016, 17:38
Modernizarea Gării Arad a început în aprilie 2012 şi face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată cuprinsă între frontiera cu Ungaria (Curtici) şi Simeria, tronson component din coridorul feroviar IV Pan-european pentru circulatia trenurilor de calatori cu viteza maxima de 160 km/h.
Valoarea lucrărilor pe tronsonul Frontieră (Curtici) - Arad - Kilometrul 614, în lungime de 41 de kilometri este de 1,38 de miliarde de lei, iar termenul de finalizare era iunie 2014.
Din suma totală, investiţia pentru Statia Arad este de peste 334 de milioane de lei.O pasarelă supraterană pentru călători a fost construită pentru a a face legătura între peroane şi clădirea istorică a gării prin lifturi si scari rulante. In cadrul proiectului de modernizare a fost construită si o clădire pentru mentenanţă unde a fost instalat un nou sistem de control al traficului feroviar.
Astazi Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA anuntat ca a finalizat lucrările de punere în funcţiune a noilor instalaţii de centralizare electronică şi ERTMS în staţiile Glogovăţ, Şofronea, Arad şi Curtici. În acest moment staţia Arad este pe deplin funcţională şi poate deservi trenuri de călători pe toate cele 7 linii, cu peroane construite în cadrul proiectului.Totodata a fost pus în funcţie Centrul de Management al Traficului, amplasat în Arad, prin care se coordonează în sistem computerizat circulaţia trenurilor pe tronsonul Frontieră – Curtici – Arad – Glogovăţ. După finalizarea proiectelor de modernizare adiacente, acest centru va coordona staţiile CFR de pe întreaga secţiune Curtici – Arad – Săvârşin.
Noile instalaţii de centralizare electronică şi dirijare a traficului feroviar prin sistemul ERTC/ERTMS (nivel 2) din staţiile Glogovăţ, Şofronea, Arad şi Curtici contribuie în mod direct la sporirea siguranţei circulaţiei şi lacreşterea capacităţii de transport.
Managementul traficului feroviar se va realiza prin Centrul de Management al Traficului, prin utilizarea unor echipamente şi tehnologii de ultimă generaţie care vor transmite în timp real dispecerilor informaţii despre parcursul trenurilor, viteza de circulaţie, starea tehnică a componentelor infrastructurii, gradul de încălzire a osiilor trenurilor, precum şi date necesare organizării traficului în staţiile de cale ferată.
Această nouă tehnologie de monitorizare şi coordonare în sistem computerizat a traficului feroviar permite cresterea cu 25 % a capacitatii de circulaţie în staţiile de cale ferată, reducerea timpului de efectuare a parcursurilor la intrarile în staţii , coordonarea automată a traficului cu sistemul de informare a publicului călător, prin actualizarea în timp real a informaţiilor pe panourile de afişaj din gări şi de la peroane.
Prin punerea în funcţie a celui mai modern sistem de coordonare a trenurilor şi deschiderea Centrului de Control şi Management al Traficului din staţia Arad este finalizat cel mai complex program de reabilitare infrastructurii feroviare din România, implementat pe tronsonul Frontieră – Curtici – Arad – Km 614 şi, totodată swe ofera operatorilor de transport o infrastructură reabilitată la standarde europene, care permite trenurilor să circule cu viteze de 160km/h.
Proiectul de reabilitare a tronsonului Frontieră – Curtici – Arad – km 614 pentru circulaţia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/ha fost realizat de Asocierea ALSTOM -SWIETELSKY – ASTALDI –EUROCONSTRUCT – DAFORAşi a cuprins lucrări complexe de reabilitare a infrastructurii și suprastructurii feroviare.