Facturile se pot plăti şi la poștaș
"Apel matinal" - Invitat: Emil Ciorîia, coordonatorul departamentului de incluziune financiară al companiei Poşta Română.
Articol de Cătălin Cîrnu, 17 Decembrie 2024, 09:35
Vine o întrebare de la matinal pentru toţi cei care ne ascultă: cum vă plătiţi dumneavoastră facturile? Online sau mergeţi la furnizori ori la poştă? Ce ar fi însă dacă poşta ar veni la dumneavoastră ca să vă plătiţi facturile, conform ideii că Mahomed merge la munte, dar şi muntele poate veni la Mahomed. Poşta Română oferă clienţilor posibilitatea de a plăti facturile şi taxele cu cardul, la domiciliu, direct la poştaş, oriunde în ţară, iar pe această temă vom discuta alături de invitatul nostru la "Apel matinal", Emil Ciorîia, coordonatorul departamentului de incluziune financiară al companiei Poşta Română şi director al Oficiului de Poştă şi Curierat Bucureşti. Bună dimineaţa!
Bună dimineaţa dumneavoastră şi ascultătorilor dumneavoastră!
Înainte de toate, trebuie să remarc totuşi departamentul de incluziune financiară. Aşa, pe scurt, de unde o fi venit această noutate?
Această noutate vine din responsabilitate socială, să spun direct. Este un departament ce încearcă să adune tot ce înseamnă nevoi, nu numai ale sectorului rural, dar şi nevoile care nu sunt astăzi satisfăcute şi unde poşta este întotdeauna prezentă prin toate activităţile sociale pe care le face, inclusiv /.../ de pensii.
Aminteam de facturile ce se poate plăti direct la poştaş. Care ar fi acestea?
Sunt toate facturile de utilităţi ale furnizorilor naţionali de utilităţi şi vor mai veni şi alte servicii, precum rambursul, atunci când livrăm colete direct la domiciliul clientului, vor fi taxe de toate felurile ale instituţiilor de stat şi taxe pentru diferite necesităţi ale cetăţeanului. Deci...
Staţi să înţelegem, hai să o luăm logic. Vine poştaşul cu pensia pentru cineva care nu încasează pe card, da, bani cash, îi de pensia, dar în acelaşi moment, să zicem, respectivul poate achita o factură poştaşului. Am înţeles bine?
Da, foarte bine.
Poştaşul are un POS sau cum...?
Are un PDA, este un personal asistent, un device, asistent personal digital şi cu acesta îşi poate face toate plăţile.
Da, se scanează practic factura şi primeşti banii, nu? Dacă nu... Aici nu e vorba de card neapărat, pentru că sunt multe persoane care primesc şi cash. Poştaşul poate încasa ori cu cardul ori bani cash, nu?
E adevărat, e adevărat. Avem cele două modalităţi de încasare - modalitatea de încasare cash, exact cum aţi spus, scanăm factură sau orice factură pe care ne-o arată clientul nostru şi o putem încasa şi, a doua modalitate, prin contactless, apropierea unui card de device-ul nostru şi a efectua o plată complet automatizată, iarăşi, ambele fiind validate printr-o chitanţă fiscală pe care tot acest aparat îl are.
Acest serviciu va fi valabil oriunde în ţară? Mă gândesc, evident, şi la mediul rural, acolo unde poştaşul se dă jos de pe bicicletă, intră în curtea omului şi, în fine, ştim exact ce se întâmplă.
Facturile pot fi de astăzi efectuate direct la poştaş, cu ajutorul cardului. Avem 9.000 de PDA-uri, asistenţi personali digitali, să le spunem. Şi cu asta credem noi că poştaşul devine de fapt un ambasador al digitalizării şi poate duce această tehnologie în toate colţurile ţării, inclusiv în comunităţile rurale sau în zonele mai puţin dezvoltate. Este o soluţie sigură. O avem dezvoltată în colaborare cu Visa şi CEC, sunt partenerii noştri în acest demers. Tehnologia utilizată este Visa Tap To Phone. Este o soluţie testată şi validată şi implementarea acesteia reprezintă mai mult decât o simplă opţiune de plată. Este un pas major către digitalizarea completă a serviciilor Poştei Române.
Poşta Română a luat în calcul şi următoarea idee: adică în momentul în care vine poştaşul, nu ştiu, pe finalul lunii, omul care primeşte pensia a primit deja facturile sau acesta la un moment dat, nu ştiu, îl poate apela pe poştaş sau îi poate spune: vino peste cinci zile când strâng facturile şi le plătesc la tine.
Ambele variante sunt posibile. Anumite facturi vin la începutul lunii, anumite facturi sunt la sfârşitul lunii. Ele pot fi ţinute până când pensia este disbursată, când este primită şi atunci a apela această facilitate de a plăti direct la factor. Sau poate inclusiv atunci când factorul şi clientul îşi au un număr de telefon, în majoritatea dăţilor factorul poştal nu doar livrează o scrisoare, leagă prietenii acolo unde este, în aria sa de distribuţie şi îl poate suna şi poate apela acest serviciu.
Există şi vreun comision, se plăteşte vreunul? Întreabă mai mulţi ascultători, printre care şi şi Geta, iată-l şi pe Cristi. Aşadar avem comision?
Da, este un comision de încasare. Este mandatul poştal de încasare a utilităţilor şi acesta este un serviciu care poate fi acoperit, cum spuneam, pe tot cuprinsul ţării.
Mă gândesc dacă au aflat şi factorii poştali de această facilitate şi, dacă da, cum au reacţionat?
Au aflat din 12 decembrie. A fost publicat..., a fost live acest proces de încasare şi să ştiţi că am primit feedback-uri bune. Au fost bucuroşi că pot oferi încă un serviciu şi să ştiţi că ei sunt acei eroi nevăzuţi ai Poştei Române şi neştiuţi, dar fac foarte multe şi eu sunt convins că vor face şi acest serviciu.
Să ştiţi că şi eu îi admir. Întotdeauna mi-am dorit să particip la un cros al poştaşilor, de exemplu, dar, nefiind de meserie, n-am avut nicio şansă. Chiar, se mai ţine crosul poştaşilor? Aveţi idee?
Da, bineînţeles. În fiecare an este marşul factorilor poştali şi avem acolo cei mai buni colegi care, din câte îmi aduc aminte, chiar am avut o semifinalistă în Balcaniada Marşurilor Factorilor Poştali.
Super, super, super! Însă întrebările continuă. Factorii poştali acum vor putea face faţă cererilor? Nu ştiu dacă ei într-o zi aveau un anumit traseu, oprindu-se aşa şi stând să scaneze fiecare factură credeţi că vor reuşi? Nu vor fi încărcaţi?
Nu vor fi încărcaţi. De ce? Pentru că prin acest asistent personal digital ei pot livra şi mici colete sub 500 g, deci, o dată ajung în distanţele pe care le-au programate şi va fi un serviciu complementar, fiecare factor avându-şi traseul său, poate /.../ şi acest serviciu.
Am priceput, dar să ştiţi că ne-au venit câteva mesaje şi de la poştaşi. Moş Crăciun va sosi şi pentru ei? Cred că înţelegeţi. Aveţi idee de vreo primă de Moş Crăciun?
Nu am exact siguranţa să pot spune aşa ceva, dar ştiu că managementul nostru s-a mobilizat pentru o asemenea veste bună. Ne plac veştile bune şi eu cred că va fi şi o veste bună.
Da, poştaşii sunt optimişti, îl aşteaptă pe Moş Crăciun. Pensionarii şi cei care primesc, evident, pensiile acasă vor şti exact la ce să se aştepte. Factorii poştali le vor explica. Am priceput şi noi. Cu mulţumiri şi zi bună!
Noi vă mulţumim frumos! Toate cele bune!
Emil Ciorîia, coordonatorul departamentului de incluziune financiară al companiei Poşta Română, director al Oficiului de Poştă şi Curierat Bucureşti, a fost invitatul de astăzi al "Apelului matinal". Pe scurt, pentru toţi pensionarii care încasează pensia de la factorul poştal, de acum încolo, ei pot plăti şi facturile de utilităţi la acelaşi poştaş.