Facturile eronate la energie vor fi recalculate
Furnizorii au obligaţia recalculării în termen de 15 zile, a anunţat ministrul Energiei, Virgil Popescu.
Articol de Petruţ Hîrţescu, 19 Ianuarie 2022, 18:29
Executivul a introdus miercuri obligativitatea recalculării facturilor la energie emise eronat, cele unde nu au fost aplicate mecanismele de plafonare şi compensare, furnizorii având obligaţia recalculării în termen de 15 zile, a anunţat ministrul Energiei, Virgil Popescu, la briefingul de la finalul şedinţei de Guvern.
'Aşa cum Guvernul a promis, astăzi am introdus obligativitatea recalculării facturilor emise eronat de către furnizori. Emise eronat, adică neaplicarea mecanismelor de plafonare şi compensare. Furnizorii au obligaţia să le recalculeze fără penalităţi în termen de 15 zile şi, de asemenea, pe perioada acestor de 15 zile se suspendă inclusiv o eventuală plată a acestora', a spus ministrul.
El a subliniat că, pentru a preîntâmpina 'posibile eventuale abuzuri ale unei părţi' faţă de clienţi, pe perioada de valabilitate a acestei Ordonanţe de Urgenţă de plafonare şi compensare sunt interzise debranşările.
'Exact ceea ce am promis am şi făcut. Începând de la data publicării în Monitorul Oficial a Ordonanţei Ministerului Muncii prin care se reintroduce şomajul tehnic se modifică şi alte acte normative, respectiv Ordonanţa 118 (privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022 n.r) şi Legea 259', a afirmat Virgil Popescu, potrivit Agerpres.
'Toţi consumatori casnici vor beneficia de interzicerea debranşării. Eu sper ca toată lumea să fie de bună credinţă şi să nu abuzeze de acest lucru. Perioada de aplicare a legii este până la 31 martie, dar, sper să nu mă înşel, furnizorii au termen până la 31 iunie să recalculeze facturile', a adăugat ministrul.
Potrivit acestuia, faptul că factura este mai mare ca de obicei reprezintă principalul semn că factura nu este cea corectă.
'Fiecare se poate uita în factură să-şi dea seama dacă plăteşte mai mult decât plătea înainte. Acesta este primul semn pe care îl pot da. Şi furnizorii au obligaţia, acolo unde ştiu că nu au aplicat compensarea, şi ei ştiu că nu şi-au modificat softul, să facă aceste modificări şi să nu perceapă penalităţi', a precizat Popescu.
Ministrul a mai spus că analizează modalitatea în care măsurile anunţate pentru 1 februarie să poată fi aplicate mai devreme şi încă ia în calcul posibilitatea re-reglementării preţului pentru consumatorii casnici.