Expirarea actelor de identitate în timpul stării de alertă și de urgență
Astăzi a început și perioada de 90 de zile în care mai pot fi folosite actele de identitate al căror termen de valabilitate a expirat în timpul stărilor de urgență și de alertă.
Articol de Florin Lepădatu, 09 Martie 2022, 19:27
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI - Astăzi a început și perioada de 90 de zile în care mai pot fi folosite actele de identitate al căror termen de valabilitate a expirat în timpul stărilor de urgență și de alertă care s-au succedat în ultimii doi ani.
Conform datelor prezentate azi, la acest moment sunt aproximativ 387 de mii de astfel de documente, care vor expiră pe 7 iunie, la încheierea celor 90 de zile.
Cei aflați în această situație trebuie să se prezinte la serviciile publice comunitare locale pe raza cărora își au domiciliul, pentru a solicita preschimbarea cărții de identitate și să își facă programare, acolo unde există această posibilitate.
Şeful Direcției pentru Evidența Populației, Cătălin Giulescu: ”Termenul de eliberare a cărții de identitate este de 30 de zile, cu posibilitatea prelungirii acestui termen de către șeful serviciului public comunitar, în situații justificate, cu încă 15 zile. Pentru situații de excepție, în baza unor cereri adresate șefilor serviciilor publice comunitare, acest termen poate fi redus, pentru a răspunde necesităților pe care cetățenii le pot avea. Actul de identitate prezent se lasă în posesia titularului până la eliberarea noului document de identitate. Această măsură a fost introdusă prin Hotărârea Guvernului 295 din 2021 tocmai pentru a acoperi perioada în care noul document de identitate urmează a fi produs.”
Cătălin Giulescu a mai precizat că în ultimele două săptămâni se preiau zilnic aproximativ 10.000 de solicitări, iar capacitatea de producție a cărților de identitate este de 32 de mii pe zi, cifră care nu a fost atinsă niciodată - ne-a transmis reporterul Cătălin Radu.