Exclusiv RRA: CNIR va lansa proiectul "Autostrada Bucureşti - Giurgiu"
Gabriel Budescu, directorul general al CNIR, a declarat că este necesar un drum nou între București și Giurgiu, iar studiul de fezabilitate se va lansa spre finalul anului.
Articol de Radiojurnal, 21 Iulie 2024, 14:32
Compania Naţională de Investiţii Rutiere anunţă că a finalizat procedura de semnare a protocoalelor de predare-preluare pentru primele patru proiecte de infrastructură de transport transferate de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Pe lângă acestea, Compania de Investiţii va derula şi propriul proiect - ,Autostrada Bucureşti - Giurgiu -, care va fi lansată în consultare publică săptămâna viitoare, a declarat în exclusivitate la Radio România Actualităţi Gabriel Budescu, directorul general al CNIR:
Gabriel Budescu: București-Giurgiu este necesar a fi promovat în perioada imediat următoare, cu atât mai mult cu cât se află în pregătire și documentația pentru un nou pod peste Dunăre la Giurgiu, Giurgiu-Ruse. Și atunci să realizăm și această legătură de la Giurgiu până la A0 sau chiar până la A1, respectiv A2. Va fi o analiză multicriterială, în care vom lua în calcul mai multe scenarii de traseu, cel puțin cinci cu conexiune cu București-Alexandru, conexiune cu A0, conexiune cu A1, conexiune cu A2, cu diverși factori de departajare. Și vom vedea care este cea mai bună variantă din punct de vedere tehnic și al costului.
"Dacă datele ne arată că peste 25 de ani este încă suficient un drum expres, atunci o să mergem pe drum expres"
Acesta a spus că studiul de fezabilitate se va lansa spre finalul anului şi a explicat de ce este necesar un alt drum nou şi modern între Bucureşti şi Giurgiu:
Gabriel Budescu: Mulți dintre noi care am călătorit, am văzut, e frustrant să vii din Grecia, Bulgaria - au început și ei să aibă autostrăzi, după care să treci în localități, să mergi cu 50/h. Este nevoie și mai ales pentru transportatori, orice minut petrecut în trafic contează.
Directorul general al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere va lua în calcul şi viitorul număr de maşini care ar putea să folosească această rută:
Gabriel Budescu: Noi o să facem un calcul ce înseamnă traficul de perspectivă pe 25-30 de ani și în funcție de acest trafic de perspectivă, dacă este necesară o autostradă, o să facem de la bun început autostrada. Dacă datele ne arată că peste 25 de ani este încă suficient un drum expres, atunci o să mergem pe drum expres.