Evoluția lucrărilor la podul peste Dunăre de la Brăila
Deschiderea la sfârșitul anului a podului peste Dunăre de la Brăila nu este garantată.
Articol de Florin Lepădatu, 20 Septembrie 2022, 19:35
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI - Deschiderea la sfârșitul anului a podului peste Dunăre de la Brăila nu este garantată, așa cum au promis constructorii și politicieni, afirmă șeful Companiei de Drumuri, Cristian Pistol, invitat azi în Comisia pentru Transporturi din Camera Deputaţilor.
În timp ce lucrările la pod sunt destul de avansate, peste 80% stadiu fizic de execuție, și depind foarte mult de starea vremii, drumurile de legătură care să asigure intrarea și ieșirea de pe pod sunt întârziate la circa 50%.
Reporterul RRA Alexandru Lancuzov l-a întrebat pe șeful CNAIR care este situația concretă a celei mai complexe lucrări de infrastructură rutieră de după Revoluție: ”2 luni și jumătate, spuneam, în care se mai poate lucra efectiv la partea de asfaltări sau lucrările care depind în mod esențial atât de mobilizarea constructorului, cât și de vreme.
Cristian Pistol: ”Precum știți, antreprenorul a declarat că anul acesta podul va fi utilizabil și va fi posibilă darea în circulație. Din punctul meu de vedere și discutând cu inginerul lucrării, cu super vizorul contractului, aceștia nu sunt la fel de optimiști. În acest sens, am trimis și un consilier al meu pe lucrare, chiar zilele astea este acolo, pentru a evalua în mod corect posibilitatea deschiderii circulației la sfârșitul anului.” ”
Podul peste Dunăre de la Brăila costă peste două miliarde de lei, are o lungime de 2 kilometri iar pentru a fi deschis, constructorul italian trebuie să termine și cei 8 kilometri, din totalul de 24 din drumurile de legătură.