Elevii reîntorşi din străinătate se adaptează greu în România
Copiii români care au studiat în străinătate şi, reveniţi în ţară, s-au înscris în şcolile din judeţul Botoşani, au probleme de adaptare la sistemul de învăţământ românesc.
Articol de Gina Poenaru, Botoşani, 06 Martie 2014, 13:52
Copiii români care au studiat în străinătate şi, reveniţi în ţară, s-au înscris în şcolile din judeţul Botoşani, au probleme de adaptare la sistemul de învăţământ românesc şi de integrare în colectiv.
Autorităţile au în vedere o serie de măsuri menite să îi ajute să depăşească dificultăţile.
Cele mai multe reînscrieri au fost făcute pentru elevi care au învăţat în Italia, Spania şi Grecia şi care sunt nevoiţi să îşi echivaleze studiile în sistemul educaţional românesc, pentru că programele şcolare din ţările europene sunt mult mai lejere.
Elevii reîntorşi acasă sunt nevoiţi să parcurgă ore suplimentare de pregătire.
"La română, pentru bacalaureat şi la matematică am unele lipsuri, acolo nu s-au făcut şi aici da, ce am învăţat eu acolo în clasa a X-a ei au învăţat aici în clasa a VII-a", spune o elevă.
Cel mai greu se adaptează copiii care nu au mai studiat niciodată în România, spun dascălii.
Pe lângă problemele de limbă şi asimilare a cunoştinţelor, aceştia se integrează mai greu în colectiv.
Elevii vor fi consiliaţi
Inspectoratul Şcolar, împreună cu Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională, au stabilit măsuri de reintegrare şi consiliere psihologică.
"Avem şi situaţii în care copiii au nevoie de consiliere psihologică, de programe de pregătire remedială", a spus Mihaela Muncă, inspectorul general ISJ.
Şi la nivelul unităţilor de învăţământ sunt desfăşurate programe de consiliere şi remediale individualizate.
Liceul Pedagogic, de exemplu, a accesat un proiect finanţat cu fonduri europene, pentru a integra cu uşurinţă pe elevi în învăţământul botoşănean.
"Va avea o durată de implementare pe şapte luni de zile şi îşi propune integrarea acestor copii care formează grupuri ţintă prin diferite activităţi de consiliere individuală şi de grup, activităţi de educaţie non-formală sau de educaţie alternativă", a declarat Mirela Sănduleac, directorul liceului.
Un rol extrem de important îl au consilierii şcolari, care acordă asistenţă de specialitate atât elevilor, dar şi părinţilor.