Elevii au revenit la ore pentru cel de-al doilea modul de cursuri
Al doilea modul va avea şapte săptămâni şi se va încheia pe 20 decembrie, când va începe vacanţa de iarnă
Articol de Felicia Mocanu, 04 Noiembrie 2024, 13:41
Elevii au revenit astăzi la ore pentru cel de-al doilea modul de cursuri. Acesta va avea şapte săptămâni şi se va încheia pe 20 decembrie, când va începe vacanţa de iarnă, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei.
Elevii apreciază că această structură a anului de studiu este una bună pentru ei şi cadrele didactice, eliminând o parte din stres.
Anul școlar 2024-2025 are o structură complexă, menită să echilibreze perioadele de învățare intensivă cu cele de odihnă.
În cazul în care apar situații excepționale, cum ar fi condiții meteorologice nefavorabile sau alte situații de criză, consiliul de administrație al fiecărei unități de învățământ poate lua măsuri pentru parcurgerea integrală a programei școlare prin metode alternative.
Însă aceste măsuri nu se aplică în perioada vacanțelor școlare, care sunt esențiale pentru recuperarea și odihna elevilor.
Reprezentanții elevilor susțin că împărțirea anului școlar pe module este una benefică atât pentru ei, cât și pentru profesori. Ștefania Popa, președinte al Uniunii Elevilor Reprezentanți:
Ştefania Popa: Avem un modul clar în care trebuie profesorii să pună note elevilor și după aceea o săptămână vacanță. Mi se pare așa mult mai ușor pentru elevi. E mai organizat, elevii au mai mult timp să se relaxeze, la fel și cu notele, să nu se mai stea cu stresul de la final de an să se pună note, să se încheie medii. Era un stres enorm și pentru elevi, și pentru profesori. Așa, la fiecare modul se pune câte o notă și e totul mult mai organizat.
Programele naționale Şcoala altfel și Săptămâna verde se mai pot desfășura până pe 30 mai 2025. Fiecare unitate de învățământ are libertatea de a planifica aceste perioade în funcție de nevoile proprii, pe parcursul a cinci zile lucrătoare consecutive.
Aceste inițiative sunt menite să încurajeze metode alternative de învățare care completează curricumul tradițional prin activități practice, proiecte și sesiuni de educație non-formală.