Efectele modificărilor la legea taximetriei
Articol de Alex Lancuzov, 16 Mai 2019, 13:38
În Capitală, ploaia căzută în ultimele ore, dar şi noua Lege a taximetriei, au redus semnificativ numărul şoferilor care erau parteneri ai aplicaţiilor de pe piaţa de transport alternativ de persoane.
Unii taximetrişti clasici au avut chiar şi comenzi duble ca număr, faţă de o zi obişnuită.
Modificările operate de Guvern la Legea taximetriei, adoptate ca urmare a protestelor taximetriştilor, au intrat astăzi în vigoare.
Actul normativ face aproape imposibil transportul alternativ de persoane. Autorităţile au dat asigurări că vor veni cu un nou act normativ care să reglementeze această piaţă şi companiile de tip Uber sau Clever. Un astfel de proiect este încă în lucru şi a fost făcut în colaborare cu aplicaţiile mobile de transport, după cum i-a declarat reporterului Radio România Actualităţi, Alex Lancuzov, reprezentanta unei astfel de aplicaţii, Anca Gherle:
Anca Gherle: Aplicaţiile au avut toată deschiderea faţă de autorităţi. Am avut în această lună numeroase întâlniri cu vicepremierul Daniel Suciu, pentru a le transmite propunerile noastre despre cum vedem noi un cadru de reglementare pentru aplicaţii, dar din păcate în acest moment încă nu ştim un termen când se va pune în transparenţă ordonanţa de urgenţă pentru reglementarea noastră. Chiar ieri am mai avut o întâlnire cu vicepremierul Daniel Suciu şi ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, iar dânşii ne-au asigurat că după campania electorală vom avea în transparenţă o ordonanţă de urgenţă.
Taximetriştii clasici salută iniţiativa de reglementare a pieţei, în timp ce alţi bucureşteni au găsit multe avantaje în transportul alternativ. Alex Lancuzov a stat de vorbă cu câţiva dintre ei:
- A făcut o chestie foarte bună pentru noi, taximetriştii. Dacă vor să fie o concurenţă loială pentru noi, trebuie să îi legalizeze, să plătească şi ei aceleaşi taxe ca noi şi nu ne deranjează cu nimic.
Reporter: Ce părerere aveţi despre reclamaţiile unor clienţi cu privire la comportamentul, la politeţea, la starea tehnică, poate şi curăţenia din unele maşini de taxi, clasice?
- Aici, primăria şi poliţia nu îşi fac datoria, de aia sunt problemele care sunt în taximetrie.
- E o părere foarte bună, în gândirea mea, pentru că dacă nu au autorizaţie, nu poate să circule. Ceilalţi au autorizaţie, ei nu au.
Reporter: De ce credeţi că tot mai mulţi clienţi se îndreaptă către aceste aplicaţii?
- O calitate excepţională la Uber: respect, ordine, curăţenie, vorbe frumoase, timpii respectaţi.
Reporter: Ar fi normal ca oamenii, clienţii, să poată alege practic să nu fie lăsaţi doar la mâna taximetriştilor?
- Da, clar! Bineînţeles! Da.
Reporter: Trebuie reglementată, totuşi, piaţa.
- Bineînţeles, sigur că da!