Durata vacanţelor, "modificată în urma unor studii de specialitate"
Durata vacanţelor de iarnă şi de vară a fost modificată în urma unor studii de specialitate, spune la Radio România Actualităţi, inspectorul Marian Banu, purtător de cuvânt al IŞB.
Articol de Radiojurnal, 14 Septembrie 2015, 16:48
Durata vacanţelor de iarnă şi de vară a fost modificată în urma unor studii de specialitate şi reflectă intenţia de schimbare a programului de examene şi dorinţa elevilor - a arătat, astăzi, la Radio România Actualităţi, inspectorul Marian Banu, purtător de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Bucureşti.
În cadrul emisiunii-dezbatere "Probleme la zi", el a mai explicat că rata de tipărire a manualelor şcolare este de 10-13%, în funcţie de gradul lor de uzură.
În privinţa cărţilor noi, Marian Banu a precizat că întreaga procedură este dificilă şi îndelungată, în principal din cauza contestaţiilor făcute de participanţii la licitaţii.
Audio: Înregistrarea integrală a emisiunii.
"Această procedură de contestaţie întârzie enorm elaborarea şi tipărirea unui manual. Ne supunem unei legislaţii europene, dar trebuie făcut ceva. Ministerul doreşte ca manualele să fie cât mai repede pe băncile elevilor. Vizazi de auxiliar, lucrurile sunt foarte clare. Sunt aprobate numai auxiliarele care poartă recomandarea Ministerului Educaţiei. Rugăm părinţii să nu se grăbească în procurarea acestor auxiliare. Nu numărul auxiliarelor contează, ci calitatea şi eficienţa acestor auxiliare", spune purtător de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Bucureşti.
Marian Banu a mai spus că orice derapaj înregistrat în sistemul de învăţământ trebuie semnalat Inspectoratului Şcolar.
Între timp, elevii reclamă în continuare probleme în sistemul de învăţământ.
Preşedintele Consiliului Elevilor, Horia Oniţa, acuză relaţia încă deficitară dintre elevi şi cadre didactice, precum şi curricula încărcată.
"Din păcate, avem anumite probleme şi din concepţie, mentalitatea anumitor profesori în legătură cu şcoala, în legătură cu relaţia profesor-elev, cu modul în care se aplică curriculum şi care este rolul şcolii. Încă nu s-a înţeles, rolul şcolii nu este de a înmagazina un bagaj de informaţii, ci de forma valori competente, de a-l pregăti pentru viaţă. Trebuie să corelăm partea teoretică cu partea practică. Până la urmă trebuie să avem o şcoală care să formeze valori şi competenţe, abilităţi pentru a te pregăti pentru viaţa muncii, pentru a ajunge să fii implicat ca şi adult în viaţa economico-socială", spune Horia Oniţa.