Dezbatere publică aprinsă pe tema Master Planului de Transport
Discuţii aprinse la dezbaterea publică pe tema Master Planului în sectorul rutier de transport. Subiectul fierbinte a fost transformarea autostrăzii Sibiu-Piteşti în drum expres.
Articol de Alex Lancuzov, 07 Octombrie 2014, 18:28
Discuţii aprinse astăzi la dezbaterea publică organizată la Bucureşti pe tema proiectului de Master Plan în sectorul rutier de transport.
Subiectul central al întâlnirii a fost intenţia de transformare a autostrăzii Sibiu-Piteşti în drum expres şi traversarea Carpaţilor cu viitoarele autostrăzi Comarnic-Braşov şi Braşov-Bacău.
Închiderea coridorului prioritar de transport Nădlac-Sibiu-Constanţa cu autostrada pe la Braşov în loc de traseul de pe Valea Oltului nu va epuiza bugetul de două miliarde de euro pentru fondul de coeziune.
Vor fi posibile astfel şi alte proiecte, a fost argumentul directorului Autoritaţii de Management pentru Programul Operaţional Sectorial Transport, Marcel Boloş.
"Toată ţara românească stă vreme de şapte ani şi priveşte spre Sibiu-Piteşti. Deci, nu va putea dezvolta altceva în paralel, nimic, pentru că ăştia sunt bănuţeii României din fondul de coeziune", a spus Marcel Boloş.
Ruta propusă de Master Plan ar produce costuri suplimentare transportatorilor
Reprezentanţii transportatorilor de mărfuri au solicitat însă ca legătura rutieră dintre Sibiu şi Piteşti să rămână ca proiect de autostradă, pentru că ruta propusă în Master Plan prin Braşov le-ar aduce costuri suplimentare - a susţinut vicepreşedintele Asociaţiei Române de Logistică, Ion Lixandru.
"Este clar că trebuie să mergem pe Valea Oltului şi aici fac o comparaţie şi gândiţi-vă că Dunărea, de la Cazane, de la Oraviţa până la Giurgiu, o îngustăm. Pe unde trece apa asta? Cam acelaşi lucru este cu autostrada Constanţa-Bucureşti-Piteşti, o îngustez pe Valea Oltului, indiferent că trece la stânga sau la dreapta 30 km şi de la Sibiu intru pe acelaşi flux.
"60 km în plus, care leagă Bucureşti-Braşov de Sibiu, sunt 60 km în plus ca şi cost şi, bineînţeles, ca şi distanţă şi timp de parcurs", a afirmat Ion Lixandru.
Noi discuţii sunt programate peste două zile, pe tema proiectelor din sectorul feroviar.
Master Planul de Transport, aflat în prezent în dezbatere publică, este documentul strategic pe baza căruia România poate obţine finanţare europeană pentru marile proiecte de infrastructură.