Dezbatere privind platformele de transport alternativ
Proiectul unei ordonanțe de urgentă ce introduce pentru șoferii platformelor de transport alternativ aceleași reguli după care funcționează taximetria a stârnit controverse între cei vizați de proiect și industria taximetriei.
Articol de Alex Lancuzov, 25 Martie 2024, 13:20
Ministerul Transporturilor a găzduit luni o dezbatere privind transportul de persoane. Proiectul unei ordonanțe de urgentă ce introduce pentru șoferii platformelor de transport alternativ aceleași reguli după care funcționează taximetria a stârnit controverse între cei vizați de proiect și industria taximetriei.
Ministerul Transporturilor susține ca platformele și conducătorii auto care fac transport alternativ să respecte regulile privind autorizarea, inspecția tehnică periodică, afișarea ecusoanelor pe portiere și limitarea numărului de autorizații și a zonei prestării serviciului, așa cum există la legea taximetriei.
Actul normativ va permite o concurență loială între taximetriști și platformele de transport alternativ, spune Vasile Ștefănescu, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați, care susține propunerea guvernului.
Vasile Ștefănescu: Din toată țara venim și-i mulțumim prim-ministrului, și implicit ministrului transportului, pentru că s-a aplecat asupra acestor modificări care pun în legalitate și într-o concurență loială cele două activități, până la urmă. Astăzi se face un pic de dreptate.
Pe de altă parte, reprezentanții transportului alternativ spun că serviciul este flexibil și nu poate fi comparat cu serviciul public de taximetrie.
Cristian Lăzărescu, vicepreședintele Asociației de Transport Alternativ: E logic când nu pot fi îndeplinite condiții legale cu un transport, vorbim de cel alternativ, care este un transport privat. Este un transport care nu trebuie să acopere 24 din 24 necesitatea de transport a populației.
Aproximativ 50.000 de șoferi din toată țara au autorizație de transport alternativ, 27.000 fiind doar în București.