Decongestionarea traficului pe Valea Prahovei
Ministerul Transporturilor a identificat mai multe soluţii pentru decongestionarea traficului pe Valea Prahovei, până la finalizarea autostrăzii Comarnic - Braşov.
Articol de Florin Lepădatu, 22 Ianuarie 2020, 08:07
Ministerul Transporturilor a identificat mai multe soluţii pentru decongestionarea traficului pe Valea Prahovei, până la finalizarea autostrăzii Comarnic - Braşov.
Ministrul Lucian Bode a explicat, la RRA, că este vorba de reabilitarea unor drumuri judeţene şi de folosirea unui drum forestier, ceea ce însemnă mai mult de 70 de kilometri de traseu alternativ la DN1.
Lucian Bode: "Cred că drumul judeţean Câmpina-Valea Doftanei-limită cu Braşovul-Săcele, 61 de kilometri de drum judeţean, poate fi reabilitat printr-o intervenţie a statului, finanţare de la Ministerul Dezvoltării, şi avem o variantă alternativă.
De asemenea, la Sinaia avem un drum paralel cu drumul naţional, identificat de autorităţile locale, şi acolo putem să îl reabilităm şi salvăm câţiva kilometri.
În zona Azuga am identificat un drum forestier, care poate fi folosit ca şi rută alternativă, iar cele două variante ocolitoare, Comarnic şi Buşteni, ele sunt deja prinse în Master Plan."
Ministrul transporturilor a mai spus la RRA că soluţia corectă pentru realizarea autostrăzii Comarnic-Braşov ar fi finanţarea de la bugetul de stat şi nu parteneriatul public-privat.
El a estimat un cost de aproximativ 1 miliard de euro şi a subliniat că ţara noastră îşi poate permite să investească trei sute de milioane de euro anual pentru acest proiect.
Lucian Bode a avansat şi un nou termen pentru deschiderea metruului din Drumul Taberei - iunie anul acesta.
Lucrările de automatizari şi siguranţă vor începe în aprilie, iar contractorul are la dispozitie între şase şi opt săptămâni pentru finalizarea lor, a mai precizat ministrul transporturilor, relatează Rador.