De luni, din Galați dispar cașcarabetele
Începând de luni, 9 mai, gălățenii nu vor mai putea circula cu maxi taxi particulare.
Articol de Maria Măndiţă, Galaţi, 08 Mai 2016, 16:59
Începând de luni, 9 mai, pentru prima oară după mai bine de 25 de ani, transportul public de călători din municipiul Galaţi se va desfăşura doar cu ajutorul mijloacelor de transport ale societăţii locale SC Transurb SA şi fără microbuzele transportatorilor privaţi.
Decizia a fost luată de Consiliul Local Galaţi care a lăsat, astfel, societatea publică SC Transurb unic operator al transportului public de călători. Prin această decizie, de luni, 9 mai, dispar din oraş 170 de maxi-taxi, sau cașcarabetele, cum sunt denumite de localnici, cu care operatorii privaţi efectuau transport public de călători, gălăţenii fiind obligaţi să circule doar cu mijloacele de transport ale SC Transurb – autobuze, troleibuze şi tramvaie.
Reprezentanţii SC Transurb au anunţat că au suplimentat corespunzător numărul de mijloace de transport în comun astfel încât să suplinească absenţa celor 170 de microbuze şi că a acoperit toate traseele din oraş, inclusiv cele pe care până acum circulau doar transportatorii privaţi. Totuşi, frecvenţa mijloacelor de transport în comun ale Transurb va rămâne aceeaşi ca şi până acum – când gălăţenii aveau şi varianta deplasării cu microbuzele private care opreau în aceleaşi staţii - , fapt ce ar putea conduce la aglomeraţii în staţiile de autobuz.
Pe de altă parte, Primăria municipiului Galaţi a transmis societăţii locale Transurb că dacă în ternmen de două luni nu va demonstra că oferă servicii de calitate pasagerilor, va reintroduce pe trasee microbuzele private.
Potrivit statisticilor, capacitatea totală de transport, la oră de vârf, a SC Transurb, este de 8.100 de persoane pe oră – atâtea persoane se pot urca, simultan, în mijloacele de transport în comun – iar după 9 mai, cu mijloacele de transport suplimentate ale Transurb, capacitatea de transport va fi de 9.720 de persoane.
Decizia de renuntare la serviciile operatorilor privaţi a fost luată de Consiliul Local Galaţi ca urmare a condiţiei impuse de BERD care a acordat, în 2014, municipalităţii, un împrumut de 100 de milioane de lei pentru mai multe investiţii publice, printre care şi modernizarea infrastructurii de transport public de călători. BERD a condiţionat investiţia prin eliminarea microbuzelor de pe traseele acoperite deja de mijloacele de transport ale societăţii locale de transport în comun.
Ca urmare, Consiliul Local a decis să nu mai reînnoiască licenţele transportatorilor privaţi care au expirat pe 9 mai 2015, dar care au mai fost apoi prelungite cu încă un an, la presiunea operatorilor privaţi.