De la intrarea în vigoare a Legii Anastasia, a scăzut numărul infracțiunilor de conducere a autovehiculelor sub influența alcoolului
Legea Anastasia, promulgată în vara anului trecut, prevede că săvârșirea omorului din culpă de către un șofer care a condus fără permis, sub influența alcoolului sau a substanțelor psihoactive, se pedepsește cu închisoarea, fără ca instanța să poată dispune suspendarea pedepsei.
Articol de Alina Bordeiaşu, 14 Ianuarie 2024, 14:28
În cele șase luni de la intrarea în vigoarea Legii Anastasia, a scăzut numărul infracțiunilor de conducere a autovehiculelor sub influența alcoolului, dar a crescut numărul contravențiilor.
Inițiatorul legii, senatorul Robert Cazanciuc, a declarat că, din păcate, oamenii se urcă în continuare băuți la volan și a făcut apel la conștientizare.
Un îndemn la respectarea regulilor de circulație pentru reducerea accidentelor a venit și de la Poliția Română, care a prezentat un bilanț în acest sens.
Legea Anastasia, promulgată în vara anului trecut, prevede că săvârșirea omorului din culpă de către un șofer care a condus fără permis, sub influența alcoolului sau a substanțelor psihoactive, se pedepsește cu închisoarea, fără ca instanța să poată dispune suspendarea pedepsei sub supraveghere.
Legea poartă numele fetiței care în 2022 a murit din cauza unui șofer fără permis.
Inițiatorul demersului, senatorul PSD Robert Cazanciuc, preciza, într-o intervenție televizată, că în continuare, gradul de iresponsabilitate și inconștiența la volan este foarte mare.
Robert Cazanciuc: Ideea nu a fost de a trimite pe cineva cu orice preț la închisoare. Ideea a fost de a proteja, prin mijloace penale, viața. Asta este intenția, nu de a trimite oamenii la închisoare, pentru că orice om trimis la închisoare înseamnă o cauză pierdută.
Buletinul Siguranței Rutiere, publicat de Poliția Română, evidențiază pentru anul 2022 o ușoară scădere a numărului de accidente rutiere grave, cu 200 mai puține față de 2021.
Neadaptarea vitezei la condițiile de drum și traversarea neregulamentară de către pietoni au rămas cele mai frecvente două cauze generatoare de accidente rutiere grave. Statistica arată că pietonii au reprezentat cele mai numeroase victime - 50% dintre persoanele decedate în accidentele produse pe stradă.