Cursele de pe aeroportul Băneasa se mută pe Otopeni
Începând de duminică taxele de operare pentru aeroporul Băneasa vor creşte semnificativ, acesta urmând să fie rezervat curselor aeriene pentru oameni de afaceri şi personalităţi.
Articol de Sergiu Şteţ, 23 Martie 2012, 15:03
De duminică toate cursele de pe aeroportul Băneasă se mută pe Henri Coandă - Otopeni.
Este vorba de cursele low cost (ieftine), care nu vor mai reveni pe Băneasa pentru că acesta va deveni aeroport de lux.
Apare întrebarea dacă preţurile acestor curse low cost vor fi la fel de accesibile, de vreme ce Henri Coandă are alte taxe pe care operatori trebuie să le plătească.
Începând de duminică taxele de operare pentru aeroporul Băneasa vor creşte semnificativ, acesta urmând să fie dedicat curselor aeriene pentru oameni de afaceri şi personalităţi.
Taxele de operare pe aeroportul Henri Coandă sunt mai mari dect taxele actuale la aeroportul Băneasa cu aproximativ 5 euro pe pasager, în jur de 25 de lei, astfel că taxele mai mari vor duce la scumpirea biletelor.
La acestea se mai adaugă alte taxe mai mari precum chiria spaţiilor.
Curse de noapte pentru operatorii low cost pe Otopeni
Pe de altă parte operatori low cost vor putea la Otopeni să îşi programeze aterizări şi decolări pe timpul nopţii.
Din luna octombrie a anului trecut aterizarile şi decolările au fost interzise între orele 22 si 6, după ce persoanele care locuiesc în zonă s-au plâns că sunt deranjate de zborurile de noapte.
Aproximativ 5 milioane de pasageri au tranzitat anul trecut aeroportul Otopeni, numărul de curse aeriene zilnice fiind de peste 100.
Începând de duminică la acestea se vor adauga în jur de 30 de zboruri low cost care vor fi mutate de pe aeroportul Băneasa, ceea ce va aduce încă 2 milioane de pasageri pe an.
În urmă cu un an aeroportul Otopeni a fost modernizat şi a fost mărită capacitatea pentru a face faţă celor aproape 7,5 milioane de pasageri pe an.
Estimările Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti, operatorul aeroporturilor Băneasa şi Otopeni, indică o creştere a numărului de pasageri care ar urma să ajungă la aproape 12 milioane în anul 2015, peste capacitatea actuală a aeroportului Otopeni.
Pentru a putea face faţă creşterii tranzitului de pasageri se discută posibilitatea deschideri unui nou aeroport în apropierea oraşului Urziceni la aproximativ 60 de km de Bucureşti.
Viitorul aeroport de lângă Urziceni ar urma să fie realizat prin parteneriat public-privat.