Cum pot fi manipulate testele de noxe la mașini
Invitat la Apel matinal - profesor doctor Cristian Andreescu, de la Facultatea de transporturi din cadrul Universitatii Politehnice Bucuresti- departamentul autovehicule rutiere.
Articol de Simona Şerbănescu, 02 Octombrie 2015, 10:57
Pentru 300 de autovehicule Volkswagen aflate pe stoc la dealerii din tara ai grupului, autoritatile nu vor mai elibera cari de identitate.
Cu alte cuvinte, acestea nu vor mai putea fi vandute pana la rezolvarea problemelor iscate de asa numitul scandal Dieselgate, a anuntat ieri ministrul transporturilor, Iulian Matache.
Autoritatile din Romania au eliberat carti de identitate pentru 105 mii de autovehicule ale grupului Volkswagen, respectiv Seat, Skoda, Audi şi Wolkswagen, dotate cu motoare 1.6, 1.2 şi 2.0 cu norma de poluare EURO 5 Diesel.
În timp ce concernul Volkswagen anunţă măsuri radicale de corectare a softului care păcăleşte instalaţiile de testare a noxelor, scandalul emisiilor ar putea duce la o regândire a propunerii privind introducerea unei noi taxe auto în Norvegia, favorabilă maşinilor cu emisii scăzute.
Spania a anuntat ca va cere companiei germane Volkswagen câte 1.000 de euro pentru fiecare maşină cu motor diesel dotat cu un soft care falsifică nivelul poluării, iar Elveţia, Italia, Olanda sau Belgia au retras de pe piaţă vehiculele incriminate, în vreme ce în Suedia procurorii iau în considerare deschiderea unei investigaţii legate de un potenţial caz de corupţie.
AUDIO: Despre cum se testeaza vehiculele care ajung pe piata si cum pot fi manipulate datele care arata consumul si noxele am vorbit, la apel matinal, cu profesor doctor Cristian Andreescu, de la Facultatea de transporturi din cadrul Universitatii Politenice Bucuresti- departamentul autovehicule rutiere.