Critici la adresa modificării legii CNA
Adoptarea ordonanţei a fost criticată de International Advertising Association care consideră netransparent modul în care a fost adoptată ordonanţa de urgenţă.
Articol de Cătălin Gomboş, 28 Noiembrie 2012, 07:09
Reprezentanţi ai companiilor de comunicare, media şi publicitate au criticat marţi modificarea de către guvern prin ordonanţă de urgenţă a Legii audiovizualului.
Ordonanţa modifică modul de sancţionare a furnizorilor de cablu dar şi a televiziunilor, care, potrivit Mediafax, nu vor mai trebui să plătească amenzile dacă atacă deciziile de amendare în instanţă până când aceasta se pronunţă.
Ordonanţa stabileşte şi reguli stricte pentru intermedierea achiziţionării de spaţiu publicitar televizat.
Adoptarea ordonanţei a fost criticată de International Advertising Association care susţine că reprezintă interesele a peste 120 de companii, clienţi de publicitate, agenţii şi mass media, dar şi de Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România, care a criticat modul netransparent în care a fost adoptată ordonaţa de urgenţă.
Pe de altă parte, premierul Victor Ponta susţine că ordonanţa vizează eliminarea practicilor netransparente în modul de încheiere a contractelor de publicitate şi a precizat că în text nu există modificări cu privire la modul de funcţionare a CNA.
"S-a modificat vizavi de regulile fiscale şi modul de încheiere a contractelor privind publicitatea. Este doar o măsură de transparenţă pentru ca Fiscul să aibă acces la toate aceste date", a spus premierul Victor Ponta.
Preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului a declarat marţi că modificarea Legii audiovizualului ţine cont doar de unele dintre observaţiile CNA şi există aspecte asupra cărora se mai poate reflecta atunci când ordonanţa va fi dezbătută de parlament.