Copiii din mediul rural incluși în programul CODE Kids și-au îmbunătățit competențele sociale și tehnice
În cadrul programului, bibliotecile publice sunt folosite ca spații de învățare.
Articol de Felicia Mocanu, 19 Iunie 2024, 21:19
Copiii din mediul rural incluși în programul CODE Kids și-au îmbunătățit competențele sociale și tehnice, arată datele prezentate de Fundația Progres. Anul trecut, organizația a coordonat aproape 230 de cluburi de programare în biblioteci publice, școli și sedii de ONG-uri din localități rurale sau din orașe mici. 30 de cluburi au fost organizate și în Republica Moldova.
Din 2017, Fundația Progres a inițiat și pilotat învățarea programării pentru copiii cu vârste între 10 și 14 ani din mediul rural, folosind bibliotecile publice ca spații de învățare și bibliotecari publici ca facilitatori ai învățării.
Camelia Crișan, coordonator al studiului: Programul CODE Kids este funcțional în continuare. Copiii pot veni în bibliotecile publice de pe tot teritoriul României să învețe programare, robotică și, iată, să dezvolte abilități sociale și personale. Cercetarea a fost făcută pe o populație de 2.100 de copii. După aproximativ un an, i-am testat pe competențe atât sociale, cât și tehnice şi copiii care intră în anul doi de program deja fac chestii un pic mai complexe, lucrează în echipă, fac robotică. Şi ce am descoperit este că față de momentul test zero, față de momentul în care copiii au intrat în program, le-au crescut trei tipuri din patru competențe pe care noi le măsurăm, respectiv reziliența, capacitatea cuiva de a face față provocărilor care vin, de a se ridica și da avea o energie pozitivă, stima de sine și munca în echipă.
Proiectul CODE Kids îi ajută pe copii să privească cu încredere în viitor, având certitudinea că vor fi printre cei care vor găsi un loc de muncă și vor avea șansa bunăstării.