Copiii crescuţi în centrele de plasament "întâmpină probleme"
Copiii crescuţi în centrele de plasament au probleme în ceea ce priveşte dezvoltarea intelectuală, iar adolescenţii se integrează greu în societate, se arată într-un studiu.
Articol de Radiojurnal, 18 Noiembrie 2014, 15:49
Copiii crescuţi în centrele de plasament au probleme în ceea ce priveşte dezvoltarea intelectuală, iar adolescenţii se integrează greu în societate - acestea sunt o parte dintre concluziile unui studiu de specialitate, început în urmă cu 14 ani.
"Un copil instituţionalizat are o reducere a masei de substanţă cenuşie din creier, cea care formează cortexul şi care ne dă umanitatea, şi a substanţei albe. Asta înseamnă că orice fel de stagiu mai lung al copilului într-o instituţie va duce la dificultăţi enorme de integrare ulterioară în societate, că IQ-ul copiilor este mai mic din cauză de instituţionalizare, că emoţiile sunt mai reduse, că ataşamentul este mai redus, că agresivitatea este mai mare, că memoria de scurtă şi medie durată are afectări, deci se constată afectări în toate domeniile cerebrale majore", a declarat directorul executiv al Institutului pentru Dezvoltarea Copilului, Bogdan Simion.
Studiul mai arată şi că anumite probleme ale dezvoltării copilului încep să dispară, în momentul în care acesta trece în grija unui asistent maternal, într-o familie de plasament sau adoptivă.
Cercetarea a început în anul 2000, pe un eşantion de 130 de copii instituţionalizaţi, cu vârste de până la 3 ani, şi a fost demarat de Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului, în colaborare cu trei universităţi din Statele Unite al Americii.