Contractul cu compania Bechtel "a fost reziliat"
UPDATE: Contractul cu compania americană Bechtel de construire a Autostrăzii Transilvania a fost reziliat, potrivit unui comunicat guvernamental.
Articol de Florin Lepădatu, 30 Mai 2013, 07:50
Contractul privind construirea Autostrăzii Transilvania între Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi compania americană Bechtel International a fost realizat miercuri, se arată într-un comunicat al Departamentului pentru proiecte de infrastructură şi investiţii al guvernului (DPIIS), publicat pe siteul Departamentului.
Potrivit sursei citate, pretenţiile Bechtel International Inc ar fi fost stinse complet pentru suma de 37,2 milioane euro, TVA inclus.
Compania Bechtel nu a comentat anunţul guvernului român.
Citiţi şi:Comunicatul de presă al DPIIS.
Odata cu semnarea rezilierii, şantierul Autostrăzii Transilvania "va fi preluat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România", urmând a se demara procedura de concesiune pentru construirea tronsoanelor rămase, se mai arată în comunicatul autorităţilor de la Bucureşti.
Potrivit Agerpres, însărcinatul cu afaceri al ambasadei SUA la Bucureşti, Duane Butcher, s-a aflat joi la Palatul Victoria, unde a avut o discuţie de aproximativ o oră cu primul-ministru Victor Ponta.
Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură, Dan Şova, a precizat miercuri seară la Realitatea TV că înţelegerea cu compania Bechtel pentru construirea autostrăzii Transilvania a fost reziliată, urmând ca statul român să plătească 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 de milioane companiei americane.
Dan Şova a spus că suma va fi prevăzută în buget "după rectificarea din luna iulie".
"Negocierile la Bechtel s-au încheiat, suma pe care o datorăm, conform contractului pentru reziliere, este 37,2 milioane de euro.
"Acesta este un drum pe care l-am discutat cu premierul Ponta în trei paşi. Primul pas era să încercăm rezilierea.
"Al doilea pas este să începem concesiunea autostrăzii. Şi al treilea pas este să realizăm finalmente această autostradă.
"Nu vă dau termene, vă spun doar că tot ce vom face va fi transparent. Idealul este să mergem de la Borş la Constanţa", a declarat Dan Şova.
Construcţia tronsonului Braşov-Borş al autostrăzii Transilvania, început în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro, a fost încheiat cu compania Bechtel.
După 11 ani de la semnarea contractului, statul român are 52 de kilometri de autostradă în funcţiune şi a plătit către Bechtel 1,4 miliarde de euro.