Contract pentru execuţia lotului doi al Autostrăzii Ploieşti-Buzău
Compania Naţională de Drumuri a semnat contractul pentru prima secţiune Ploieşti-Buzău, de aproape 4 miliarde de lei.
Articol de Alex Lancuzov, 08 Iunie 2022, 08:10
Cu finanţare prin PNRR este şi autostrada Moldovei.
Ieri, Compania Naţională de Drumuri a semnat contractul pentru prima secţiune Ploieşti-Buzău, de aproape 4 miliarde de lei, precum şi pentru execuţia sectorului de mijloc al acesteia, Mizil-Pietroasele.
Potrivit reporterului nostru, Alexandru Lancuzov, constructorul din România trebuie să înceapă lucrările în această vară.
Reporter: Autostrada Moldovei, Ploiești-Pașcani, are o lungime de 320 de km, cuprinde 13 loturi și trebuie terminată până în august 2026, pentru ca lucrările să fie decontate prin PNRR. Cea mai avansată secțiunea este Ploiești-Buzău. Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a cerut Companiei de Drumuri să semneze contractele pentru toate cele 13 loturi până la sfârșitul anului, un calendar totuși foarte greu de respectat.
Sorin Grindeanu: De la Ploiești la Paşcani, ţinta pe care am dat-o CNAIR-ului este ca până la sfârșitul anului să fie semnate contracte pe toate cele 13 loturi. Pe A7 vorbim direct de execuție.
Reporter: Cea mai întârziată secțiune a autostrăzii A7 Ploiești-Pașcani este Focșani-Bacău, 97 de km, unde nici acum nu este finalizată proiectarea, spune Ionuț Ciurea, directorul Asociației Pro Infrastructura.
Ionuț Ciurea: Încă nu avem documentația de licitație. Scenariul pe care vi-l pot da acum, să avem licitații lansate în toamnă.
Reporter: Din cele patru mari proiecte de autostradă finanțate prin PNRR, se lucrează doar pe tronsonul Nădăşelu-Zimbor, care face parte din Autostrada Transilvania.