Consumatorul român, "mai atent cu bugetul de care dispune"
Potrivit unui studiu, două treimi dintre cumpărărtori se limitează doar la strictul necesar.
15 Aprilie 2013, 20:38
Consumatorul român este mai atent cu bugetul de care dispune.
Se limitează adesea la strictul necesar şi caută preţuri mai bune, în mai multe magazine, înainte să cumpere ce îşi doreşte.
Sunt printre concluziile unui studiu de profil făcut de compania Nielsen.
Românii nu se mai aruncă cu capul înainte la cumpărături.
Potrivit studiului, două treimi dintre cumpărărtori se limitează doar la strictul necesar.
Peste 85% dintre cei consultaţi spun că resimt creşterea preţurilor, mai ales la alimente şi, în context, preferă să meargă la magazin doar o dată pe săptămână pentru aprovizionare.
Magazinele tradiţionale de cartier se luptă pentru supravieţuire
Şase din 10 români preferă hipermarketurile, 20% merg în supermarketuri, ceea ce înseamnă, potrivit specialiştilor, că magazinele tradiţionale de cartier se luptă pentru supravieţuire sub asaltul comerţului modern corporatizat.
Numai în 2012 s-au deschis peste 160 de magazine mari în România.
Aproape 20% dintre cumpărători spun că au fost nevoiţi să caute mărci mai ieftine pentru produsele pe care le consumă în mod curent.
Doar 8% dintre respondenţi susţin că nu resimt creşterea preţurilor.
A scăzut influenţa promoţiilor
Influenţa promoţiilor a mai scăzut, dar chiar şi aşa, peste 30% dintre români le caută în continuare şi îşi fac lista de cumpărături în funcţie de reducerile ocazionale.
24% dintre cumpărători spun că se orientează în funcţie de promoţii doar dacă este redusă o anumită marcă de produse.
Studiul a fost realizat în perioada 10 octombrie-7 noiembrie 2012 pe un eşantion de 1.200 de respondenţi.
Compania americano-olandeză Nielsen este un conglomerat din care face parte şi una dintre cele mai mari firme de cercetare de piaţă din lume.