Consumatorii români "nu sunt bine informaţi"
Chiar dacă admit că în ultimele luni a crescut numărul celor care au apelat la ANPC, reprezentanţii instituţiei spun că există încă multe probleme nerezolvate.
Articol de Daniela Vasilescu, 10 Aprilie 2013, 19:21
Consumatorii români nu sunt bine informaţi şi nici nu au curaj să facă o reclamaţie atunci când constată nereguli.
Acestea sunt concluziile specialiştilor care au participat astăzi la o dezbatere pe tema drepturilor consumatorilor.
Chiar dacă admit că în ultimele luni a crescut numărul celor care au apelat la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, reprezentanţii instituţiei spun că există încă multe probleme nerezolvate.
Cele mai multe nereguli se constată la comercianţii de pe internet.
Operatorii care comercializează aceste produse fie nu cunosc legislaţia în domeniul protecţiei consumatorilor, ori încalcă legislaţia cu bună ştiinţă pentru a-şi asigura profituri nejustificate - spun reprezentanţii ANPC.
În urma controalelor efectuate la operatorii economici care vând online filme, muzică, jocuri şi cărţi în format digital s-a constatat că 75% dintre aceştia încalcă legislaţia privind protecţia consumatorilor.
Cele mai frecvente nereguli întâlnite au fost unele clauze pe care comisarii de la ANPC le-au considerat abuzive.
Deşi este mai comod să cumpărăm online, specialiştii atrag atenţia că trebuie să fim prudenţi atunci când facem plata cu cardul.
Mihail Meiu, reprezentant ANPC recomandă utilizarea unui card de debit care să fie dedicat tranzacţiilor online.
Dacă ce aţi comandat online nu coincide cu ceea ce era pe site, puteţi face reclamaţie la ANPC la numărul 021.9551.