Consultări privind asigurarea serviciului poliţienesc permanent
Conducerea Poliţiei Române caută cele mai bune soluţii care vor asigura un serviciu poliţienesc permanent şi de calitate, precum şi respectarea drepturilor personalului
Articol de Cristina Dumitrescu, 19 Februarie 2018, 02:33
Conducerea Poliţiei Române a anunţat ieri, că se consultă cu reprezentanţii unităţilor centrale şi teritoriale de poliţie, precum şi cu organizaţiile sindicale şi profesionale pentru a găsi cele mai bune soluţii care vor asigura un serviciu poliţienesc permanent şi de calitate, precum şi respectarea drepturilor personalului şi refacerea capacităţii de muncă a acestuia.
Această precizare a fost făcută după ce, zilele trecute, în spaţiul public, s-a vorbit despre faptul că în mediul rural, după ora 16:00, în multe posturi de poliţie nu mai este disponibil niciun poliţist care să intervină atunci când este nevoie.
Situaţia a apărut după ce, o dată cu aplicarea legii salarizării unitare, poliţiştii care asigurau continuitatea activităţii şi după ora 16:00 au pierdut un spor de 40%, pe care îl primeau anterior.
Într-un comunicat al conducerii Poliţiei Române se precizează că durata programului de lucru al poliţistului este de regulă de opt ore pe zi şi 40 de ore pe săptămână, cu un repaus săptămânal de două zile, de regulă sâmbătă şi duminică, însă acest program poate fi organizat în zilele lucrătoare în intervalul orar 8:00-16:00, în schimburi de 8 sau 12 ore sau în ture de 24 de ore, chiar prin intercalarea acestora, în funcţie de dinamica misiunilor.
Cu aproximativ zece zile în urmă, ministrul de interne Carmen Dan a declarat că Poliţia Română va prezenta în maximum două săptămâni soluţii cu privire la programul de lucru al poliţiştilor pentru a nu mai fi nevoie să fie chemaţi oameni de acasă şi să asigure totuşi continuitatea.