Construcția de autostrăzi, „îngreunată de problemele cu materialele de construcții”
Autoritățile spun că au în lucru la acest moment 750 de kilometri de autostradă, din care Compania de Drumuri estimează că o sută vor fi gata anul acesta.
Articol de Alex Lancuzov, 21 Martie 2024, 13:23
Ministerul Transporturilor are în lucru aproximativ 750 km de autostradă şi mai mult de 1.200 km de magistrală CFR, unde se modernizează linia de tren. Este cel mai bun moment pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, însă pe lângă lipsa forţei de muncă, statul şi antreprenorii se confruntă deja cu altă problemă majoră, anume resursele minerale din ce în ce mai greu de găsit şi importurile masive pentru materialele esenţiale, precum bitumul şi oţelul.
Sunt investiţii de miliarde de euro, cu fonduri europene, dar şi de la bugetul de stat, iar pe lângă acestea. România trebuie să fie pregătită pentru a susţine numărul mare de şantiere, iar constructorii să nu se confrunte cu problema resurselor minerale şi a materialelor de construcţii, din păcate cele mai multe încă din import, spune ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu.
Sorin Grindeanu: „Vorbim astăzi de aproximativ 750 km de autostradă sau drum expres aflate în lucru astăzi. Mai este nevoie de ceva în afară de bani, mai e vorba de resurse.”
783 km de autostradă şi drum expres sunt prevăzuţi pentru zona Moldovei şi a Bucovinei, doar că în Transilvania, în ultimii 30 de ani s-au construit totuşi sute de kilometri de autostradă şi e nevoie de noi exploatări, spune Cristian Nerbaşu, preşedintele Federaţiei Patronatelor Societăţilor din Construcţii.
Cristian Erbaşu: „Avem, din păcate, foarte multe lucrări în zone unde nu avem resurse, spre exemplu partea de vest, unde sunt investiţii extrem de mari, unde nu mai avem resurse pentru că ele au fost exploatate deja în trecut pentru investiţii din Ungaria.”
Pentru anul acesta, Compania de Drumuri estimează să inaugureze peste 100 km de autostradă şi drum expres.