Constanța - granturi europene pentru modernizări în portul Constanţa și adiacent
Comisarul european Adina Vălean a vorbit despre creşterea importanţei Portului Constanţa pentru infrastructura de transport european, mai ales în contextul eforturilor pe care România şi UE le fac pentru coridoarele solidarităţii cu Ucraina.
Articol de Radiojurnal, 11 Mai 2023, 04:28
Comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, a înmânat astăzi, la Constanţa, autorităţilor române două granturi europene de finanţare, unul pentru modernizarea infrastructurii feroviare din portul Constanţa şi altul pentru proiectarea şi construirea podului de la Ungheni.
Reporter - Sorin Cealera: Comisarul european Adina Vălean a vorbit despre creşterea importanţei Portului Constanţa pentru infrastructura de transport european, mai ales în contextul actual al eforturilor pe care România şi Uniunea Europeană le fac pentru coridoarele solidarităţii.
Adina Vălean: Este evident pentru noi că portul are nevoie de o modernizare susţinută. Avem o viziune clară asupra proiectelor care trebuie în continuare realizate pentru a îmbunătăţi aceste coridoare de transport. Nu o facem pentru Ucraina sau Moldova anume, o facem şi pentru România, pentru că toate aceste infrastructuri care se vor dezvolta, cu finanţări special dedicate, rămân aici şi contribuie la dezvoltarea reţelei de transport din România.
Reporter - Sorin Cealera: Grantul de 43 de milioane de euro a fost oferit pentru modernizarea staţiei CFR Valu lui Traian, adiacentă Portului Constanţa, etapa întâi. El se înscrie în finanţarea acţiunilor de mobilitate militară prin care Uniunea Europeană, independent de războiul din Ucraina, urmăreşte armonizarea infrastructurii de transport civile cu cea militară. Reabilitarea liniilor de cale ferată din Portul Constanţa, blocate anul trecut cu material rulant şi vegetaţie este în grafic. Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu:
Sorin Grindeanu: 85 din 99 de linii au fost reabilitate, mai sunt 14 care se vor termina în perioada imediat următoare. Tot ce înseamnă investiţii pe zona feroviară, tot ce înseamnă adiacent Portului Constanţa, vorbim de aproape 900 de milioane de euro. Lungimea totală a infrastructurii feroviare din Portul Constanţa care a intrat în reabilitare este de 257 km de cale ferată.