Consiliul Concurenţei reclamă practici neloiale
Consiliul Concurenţei suspectează că, în anumite situaţii, producătorii sau magazinele se înţeleg asupra preţurilor aplicate.
Articol de Florin Lepădatu, 17 Aprilie 2018, 07:25
Consiliul Concurenţei suspectează că, în anumite situaţii, producătorii sau magazinele se înţeleg asupra preţurilor aplicate.
Instituţia bănuieşte că aşa s-a întâmplat şi în cazul majorării preţurilor la ouă - a declarat, la Radio România Actualităţi, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chriţoiu, invitat la emisiunea "Serviciul de noapte".
Bogdan Chiriţoiu: "La ouă, este adevărat, că a fost o criză în unele ţări şi asta a dus la o creştere a preţului în toată Europa.
Problema a fost că, totuşi, la noi, impactul a fost mai mare decât în alte ţări din Uniune.
De obicei, ouăle, la noi, erau 80% din media Uniunii, la sfârşitul anului trecut crescuseră la 104- 106%.
De aceea, suspectăm noi că s-a întâmplat acolo, pe fondul ăsta, repet, al unei creşteri de preţuri în toată Europa, producători de la noi au încercat să forţeze lanţurile de magazine să accepte preţuri mai mari şi, atunci, pentru câteva săptămâni, astă toamnă, au încetinit livrările."
Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a precizat că, în acest moment, instituţia pe care o conduce anchetează modul în care magazinele scot produse la promoţii.