Compensații pentru clienţii companiilor aeriene
Centrul European al Consumatorilor din România vine în ajutorul clienţilor companiilor aeriene.
Articol de Daniela Vasilescu, 07 August 2022, 16:38
Realizator: Centrul European al Consumatorilor din România a dezvoltat un instrument prin care clienţii companiilor aeriene pot afla dacă au dreptul la compensaţii şi sub ce formă se acordă acestea, în situaţia în care zoburile le-au fost anulate.
Reporter: Regulile privind drepturile pasagerilor în transportul aerian se aplică doar zborurilor care au loc pe teritoriul spațiului comunitar și care sunt operate de companii înregistrate în Uniunea Europeană. Calculatorul de compensații ne ajută să aflăm dacă și ce despăgubiri putem obține în anumite situații.
Irina Chirițoiu, directorul Centrului European al Consumatorilor din România: Dacă discutăm, de exemplu, de zborurile anulate, compensațiile variază între 250 și 600 de euro, asta în funcție de distanța pe care noi urma să o parcurgem. În cazul în care discutăm de o anulare de zbor, pe lângă partea de compensații, avem și dreptul de a primi asistență pe aeroport, de cazare în cazul în care întârzierea este mult mai mare și trebuie să petrecem o noapte.
Reporter: Totodată, avem dreptul și la rambursarea prețului biletului de avion în termen de şapte zile. Însă Irina Chirițoiu mai spune că acest lucru nu se întâmplă. Calculatorul de compensații îl găsiți pe site-ul Centrului European al Consumatorilor din România.