Compania Dacia, "în clubul select al constructorilor auto"
Dacia "a intrat într-un club restrâns al constructorilor auto cu vânzări de peste 500 de mii de maşini anual", spune directorul general al Renault Comercial România.
Articol de Cătălin Cîrnu, 19 Ianuarie 2015, 14:12
Compania de automobile Dacia rămâne cea mai dinamică firmă de profil din Europa, după cum arată cei mai importanţi indicatori ai anului trecut.
Vânzările de automobile Dacia au depăşit o jumătate de milion de unităţi continuând evoluţia foarte bună consemnată în ultimii 2 ani.
Saltul a fost semnificativ cu peste 80 de mii de unităţi faţă de 2013.
Cel mai vândut model a rămas Sandero cu 170 de mii de exemplare comercializate pe cele 43 de pieţe din întreaga lume pe care este prezentă marca românească.
Cifre bune a înregistrat şi Dusterul 160 de mii de unităţi şi Logan cu 100 de mii de maşini.
Cea mai mare parte a producţiei de la Mioveni a fost destinată exportului, iar clienţii din Franţa au cumpărat 105 mii de maşini. Modelele Lodgy şi Dokker fiind fabricate însă la Uzina din Maroc.
Dacia a fost a cincea marcă din hexagon, iar din 2014 şi distribuie şi în Marea Britanie, Israel sau Norvegia, aşa cum ne-a precizat Jan Ptacek director general al Renault Comercial Romania.
"Dacia a intrat într-un club restrâns al constructorilor auto cu vânzări de peste 500 de mii de maşini anual. Imaginaţi-vă că în urmă cu 10 ani marca era aproape necunoscută, iar acum este una dintre cele mai dinamice din Europa", a declarat Jan Ptacek.
Pe piaţa indigenă cota de piaţă a constructorului român a atins 31% cu 30 de mii de unităţi vândute.
Creşterea datorându-se şi programului guvernamental de reânnoire a parcului auto aşa-numitul Rabla.
Pentru anul 2015 compania auto de la Mioveni şi-a propus să menţină ritmul vânzărilor din anul precedent dar nu va intra pe piaţă cu modele noi ci doar cu versiunea Stepway pentru Dokker şi Lodgy.