Comerțul electronic din România ar putea depăși 5 miliarde de euro
Articol de Radiojurnal, 20 Octombrie 2020, 15:21
Valoarea comerțului electronic din România ar putea depăși, anul acesta, pragul psihologic de cinci miliarde de euro. Este o creștere mai mare cu 20% față de anul trecut, când volumul acestui tip de comerț a fost de aproximativ patru miliarde de euro. Transmite corespondentul nostru Claudiu Pădurean.
Reporter: Închiderea temporară a centrelor comerciale, măsurile de distanțare socială și restricţiile menite să limiteze răspândirea coronavirusului au schimbat modul de a face comerț. Un volum tot mai mare de tranzacții se mută în online. Românii îşi cumpără de pe internet: cosmetice, aparate electrocasnice sau gadgeturi. De asemenea, mulţi își cumpără haine de pe online. Există și o diferență de comportament de consum între marile orașe. În București, de exemplu, este realizat cel mai mare volum al comerțului online cu îmbrăcăminte - spune fondatoarea unui magazin online, Ioana Bora.
Ioana Bora: Din rapoartele noastre, 80% dintre clienţii noştri vin din București, probabil și pentru că brandurile pe care le comercializăm noi sunt branduri care nu sunt așa de cunoscute în restul țării.
Reporter: În Cluj-Napoca, un oraș cu o comunitate de 26.000 de IT-işti și 100.000 de studenți, predomină achizițiile de gadgeturi. În Timișoara a crescut foarte mult comerțul cu electrocasnice, iar în Iași, comerțul cu produse de îngrijire a corpului - rezultă dintr-un studiu intern făcut de o corporație internațională.
(PH)