Comerţul contribuie cu 15% la consolidarea PIB
Comerţul tradiţional prin magazinele mici de proximitate reprezintă mai puţin de 45% din total, conform datelor prezentate de Asociaţia marilor reţele comerciale din România.
Articol de Radiojurnal, 14 Octombrie 2015, 06:46
Comerţul tradiţional prin magazinele mici de proximitate reprezintă mai puţin de 45% din totalul comerţului conform datelor prezentate de Asociaţia marilor reţele comerciale din România.
Statistica vizează suprafaţa totală a spaţiilor de vânzare deţinute de comercianţi, iar contribuţia comerţului la economia României este estimată de asociaţie la peste 15% din Produsul Intern Brut.
Preşedintele asociaţiei, Dan Şucu, a declarat că marile reţele comerciale resping restricţionarea programului de funcţionare a super şi hypermarketurilor.
O altă măsură considerată neinspirată este eventuala introducere a cotelor obligatorii în oferta de produse.
Săptămâna trecută Senatul a adoptat un proiect de lege care obligă comercianţii să aibă la vânzare cel puţin 51% producţie românească la carne, legume şi fructe.