CNADNR promite o centură modernizată de aproape un deceniu
La aproape un deceniu de la primele proiecte pentru modernizarea centurii București, legătura pe patru benzi între A1 și A2 încă nu este realizată.
Articol de Alex Lancuzov, 06 Aprilie 2015, 09:17
La aproape un deceniu de la primele proiecte pentru modernizarea centurii București, legătura pe patru benzi între Autostrăzile A 1 București –Pitești și A 2 București –Constanța încă nu este realizată.
Din cele două tronsoane contractate în urmă cu 3 ani care ar fi trebuit să elimine ambuteiajele de la Chitila și Voluntari doar segmentul de 10 kilometri din Nordul Capitalei ar putea fi până la urmă construit în timp ce pentru tronsonul de sud de la intersecția DN 2 până la Autostrada Soarelui contractul a fost reziliat după intrarea în insolvență a constructorului.
Stadiul fizic după un an cu lucrări este de sub 10 % iar pe șantier a fost lărgit la patru benzi puțin peste un kilometru (fără poduri și fără a fi circulabil).
Un alt contract ar putea fi semnat în cel mai optimist scenariu la sfârșitul anului ceea ce înseamnă că recepția lucrării se poate realiza la sfârșitul lui 2016.
Video: Centura București. Sursa: Alex Lancuzov.
Nu au avansat conform graficului nici lucrările de modernizare pentru tronsonul de aprox. 10 km. dintre Autostrada A 1 și Chitila (stadiul fizic 35 %) dar CNADNR precizează pt. RRA că noul termen de finalizare este decembrie 2015, după ce în noiembrie 2014 se estima deschiderea circulației în septembrie anul acesta.
Toate aceste întârzieri se contabilizează în pierderi pentru transportatorii de mărfuri care stau în coloane nesfârșite iar aglomerația de pe centură face ca mulți bucureșteni să prefere circulația prin oraș.
Centura București Sud, o singură bandă pe sens și fără pasaje
Traficul este și mai aglomerat pe Centura București Sud unde intersecțiile de la Domnești, Popești –Leordeni, Berceni sau Glina nu au pasaje iar șoferii fac slalom printre gropile adânci.
Pentru a trece de intersecția de la Domnești unde cozile de TIR-uri se întind pe 2-3 kilometri, șoferii așteaptă cel puțin o oră, totuși, CNADNR a scos la licitație construcția pasajului suprateran care va fi realizat sub forma unui sens giratoriu suspendat.
Totodată, se lucrează la documentaţia pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Centura Sud urmând ca după aprobare ,,să se demareze o noua procedură de achiziţie publică pentru execuţie lucrări de lărgire la patru benzi“ arată CNADNR la solicitarea RRA.
…și două linii de cale ferată ,,fantomă”
Foto: Centura București. Sursa: Alex Lancuzov.
Carosabilul nemodernizat și lipsa pasajelor de la intersecții nu sunt singurele probleme ale centurii București Sud.
Între Domnești și DN 5 Jilava, două linii de cale ferată scoase din uz traversează șoseaua și nu pot fi dezafectate deoarece Regionala de Drumuri și Poduri București nu știe cine administrează cele două linii de tren în preajma cărora s-au format gropi adânci.
La trecerea peste liniile de tren care nu se poate face cu mai mult de 10 km/h., se pierde fluența iar noaptea șoferii pot observa prea târziu zona foarte denivelată.
În plus refacerea celor două treceri la nivel cu liniile de cale ferată presupune o investiție substanțială și CNADNR preferă ca nivelarea să revină companiei care va moderniza până la urmă cei 33 de kilometri dintre A 2 și A 1 prin sudul Capitalei.