CNADNR a avut nevoie de doi ani pentru un sens giratoriu provizoriu
Doi ani pentru un sens giratoriu provizoriu, la Tunari în cea mai periculoasă intersecție de pe Centura Capitalei.
Articol de Alex Lancuzov, 05 Octombrie 2016, 14:02
Doi ani pentru un sens giratoriu provizoriu, la Tunari în cea mai periculoasă intersecție de pe Centura Capitalei.
Regionala de Drumuri București a amenajat un sens provizoriu la Tunari în cea mai periculoasă intersecție de pe centura Capitalei.
La Tunari șoferii care vin dinspre Otopeni și vor să iasă de pe centură erau obligați să facă un viraj la stânga peste fluxul de trafic din sensul opus, manevră foarte riscantă care a dus la numeroase accidente grave.
CNADNR promite din 2014 amenajarea rondului dar pentru construcție a fost nevoie de exproprieri suplimentare care au întârziat organizarea licitației.
Acum însă, noul sens giratoriu realizat din balize de plastic permite conducătorilor auto care vin dinspre Otopeni să intre pe DJ 200 B spre Tunari sau pe pasajul suprateran spre București mult mai simplu și în siguranță.
Rondul are aprox. 7-8 metri diametru și sunt asigurate două benzi pentru fiecare direcție de pe centură.
De asemenea, presemnalizarea și semnalizarea sunt corespunzătoare, înainte cu aprox. 100 de metri de intrarea în sensul giratoriu sunt aplicate dungi rezonatoare în relief pentru reducerea progresivă a vitezei iar indicatorele ,,cedează trecerea” sunt vizibile de la distanță.
CNADNR a lansat luna trecută o nouă licitație pentru proiectarea și execuția unui sens giratoriu la Tunari, valoarea proiectului fiind de aprox. 2,6 milioane lei.
Tronsonul Voluntari DN 2 –Chitila DN 7 (20 Km.) de pe centura București Nord a fost modernizat la 4 benzi în 2010 cu pasaje supraterane la intersecțiile de la Ștefănești și Tunari însă fără bretele complete pentru ieșirea de pe centură pentru șoferii care circulă dinspre Otopeni spre Voluntari.
Intersecția de la Ștefănești a fost reconfigurată cu sens giratoriu în 2014.