Clujul, cel mai bun loc pentru dezvoltarea firmelor de tip start-up
În judeţ sunt peste 4.000 de firme de tip SRL-D, adică înfiinţate de către debutanţi. Cele mai promiţătoare start-up-uri sunt cele tehnologice şi din industriile creative
19 Octombrie 2016, 00:30
Mai multe publicaţii internaţionale, precum zdnet.com, au remarcat faptul că Clujul este cel mai potrivit loc pentru lansarea unui start-up în România, deoarece universităţile pregătesc forţă de muncă bine calificată în domeniul tehnologic, iar tinerii dau dovadă de spirit antreprenorial. Remarci asemănătoare au fost publicate şi în revista "Paris Match".
De asemenea, infrastructura de afaceri din Cluj s-a dezvoltat foarte bine în ultimii ani şi au apărut inclusiv spaţii de tip hub.
Contează, de asemenea, şi apariţia unor evenimente în care tinerii antreprenori se pot întâlni cu investitori internaţionali, după cum spune Tudor Ciuleanu, care conduce o companie cu capital american, care organizează astfel de evenimente.
Tudor Ciuleanu: "Ne-am hotărât să organizăm competiţii pentru start-up-uri în Cluj, pentru a susţine ecosistemul regional, pe de o parte. Pe de altă parte, noi căutăm idei sau produse pe care să le susţinem printr-o investiţie."
Reputaţia Clujului a depăşit graniţele ţării. Unele evenimente, precum Idea Challenge de la Cluj, au început să atragă inclusiv start-up-uri de pe alte continente, spune managerul acestui proiect, Delia Mureşan.
Delia Mureşan: "Noutatea ediţiei de 2016 este faptul că am devenit internaţionali. Avem 72 de echipe înscrise din 16 ţări, iar participanţii noştri au vârste cuprinse între 17 şi 71 de ani."
Analiştii din presa internaţională scriu că această tendinţă de internaţionalalizare se va accentua şi mai mult în anii care vor urma, cu precădere în domenii precum IT-ul sau tehnologiile spaţiului cosmic şi aceasta, cu atât mai mult cu cât soluţiile dezvoltate de informaticienii clujeni sunt deja parte a unor produse software livrate în întreaga lume, iar numărul inovaţiilor create la Cluj şi care sunt validate de evoluţiile din piaţă creşte de la an la an.